  • 1. Data: 2009-04-09 19:59:12
    Temat: W jaki sposób można wybierać pieniądze ze spółki zoo bedąc właścicielem
    Od: pebryl <p...@p...pl>

    Mam spółke zoo w ktorej jestem wlasicicielem. Jak mozna wybierac
    pieniadze ze spółki żeby nie traktowac tego jako dywidenda.
    W spolce zoo mam umowe o prace z minimalnym wynagrodzeniem. Mam jeszcze
    dodatkowo druga spolke s.c.
    Wiem ze 1 rozwiazanie to nie miec umowy o prace i wystawiac faktury z
    s.c na zoo, ale nie bardzo mnie to urzadza.
    Czy sa jakies inne sposoby ??

  • 2. Data: 2009-04-09 20:05:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pebryl wrote:
    > Mam spółke zoo w ktorej jestem wlasicicielem.

    Jedynym udziałowcem?

    Jak mozna wybierac
    > pieniadze ze spółki

    Normalnie: dzierżawa, zlecenia, sprawowanie zarządu itp

  • 3. Data: 2009-04-09 20:05:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-04-2009 o 21:59:12 pebryl <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > Wiem ze 1 rozwiazanie to nie miec umowy o prace i wystawiac faktury z
    > s.c na zoo, ale nie bardzo mnie to urzadza.

    Umowa o dzieło z przekazaniem praw autorskich - na plan marketingowy :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-04-09 20:09:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-04-2009 o 22:05:17 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]

    To by chyba nie miał umowy o pracę - no chyba
    że jeszcze nie wie że tak nie można

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-04-09 20:15:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > To by chyba nie miał umowy o pracę - no chyba
    > że jeszcze nie wie że tak nie można

    Właśnie obawiam się, że ma niedopłatę w ZUS :-)

  • 6. Data: 2009-04-09 20:42:47
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dawno temu było można, tylko trzeba było zawrzeć umowę przez prokurenta...
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-04-09 21:54:38
    Od: "Pebryl" <p...@p...pl>

    Udziałowców jest 2.
    Pieniadze maja byc co miesiac wyplacane. Nie chce umowy o prace bo mnie ZUS
    zabije.

  • 8. Data: 2009-04-09 22:52:57
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No to jakieś powołanie - może powołanie do Rady Nadzorczej?
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-04-10 07:02:39
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Pebryl" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Udziałowców jest 2.
    > Pieniadze maja byc co miesiac wyplacane. Nie chce umowy o prace bo mnie
    > ZUS zabije.

    No to wejdź do zarządu.
    Tu będziesz odprowadzał tylko 18% od wynagrodzenia i zero ZUS.

  • 10. Data: 2009-04-10 07:08:49
    Od: spp <s...@o...pl>

    ?

    --