  • 11. Data: 2009-04-10 08:37:57
    Temat: Re: W jaki sposób można wybierać pieniądze ze spółki zoo bedąc właścicielem
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:grmrb0$d1p$2@news.onet.pl...

    > ?

    Co Cię konkretnie dziwi?
    Fakt, nie napisałem, że 18% to chodzi o zaliczkę na podatek ;-)

  • 12. Data: 2009-04-15 06:28:39
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Baloo pisze:

    > Co Cię konkretnie dziwi?
    > Fakt, nie napisałem, że 18% to chodzi o zaliczkę na podatek ;-)
    mozesz to rozwinąc?

    ja jakiej podstawie
    inaczej
    co bedzie widniało na przelewie ;)
    "za bycie w zarządzie?"

    michal

  • 13. Data: 2009-04-15 06:42:54
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ja jakiej podstawie
    > inaczej
    > co bedzie widniało na przelewie ;)
    > "za bycie w zarządzie?"

    A pensję dostajesz z tytułem "za bycie w pracy"? ;-)
    Wrzuć sobie w google "wynagrodzenie członków zarządu" i wszystko się
    rozjaśni.
    Generalnie chodzi o to, że nie jest to wynagrodzenie obciążane składkami
    ZUS (bo zazwyczaj nie zawiera się umowy o pracę), a jedynie podatkiem
    dochodowym od osób fizycznych.

  • 14. Data: 2009-04-15 07:22:18
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Baloo pisze:

> [...]
    > Generalnie chodzi o to, że nie jest to wynagrodzenie obciążane składkami
    > ZUS (bo zazwyczaj nie zawiera się umowy o pracę), a jedynie podatkiem

    reasumując

    członek zarządu moze otrzymywać "ekwiwalent" pomniejszony o zaliczkę na
    podatek dochodowy.
    jak sie z tego rozliczac?
    ile wynoszą koszty uzyskania przychodu?
    ile wynosi zaliczka na podatek? 20% 18% ?

    od umowy o pracę taka opcja jest lepsza
    ale od umowy zlecenia juz chyba nie, zdrowotne mozna sobie odliczyć od
    podatku, a jesli członek zarządu pracuje w innym przedsiębiorstwie i
    uzyskuje dochód wyższy od najniższej karajowej placi tylko zdrowotne,
    bez reszty skladek ZUS

    michal

  • 15. Data: 2009-04-20 20:41:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > podatku, a jesli członek zarządu pracuje w innym przedsiębiorstwie i
    > uzyskuje dochód wyższy od najniższej karajowej placi tylko zdrowotne, bez

    hmmm - wg Ciebie lepiej placic 18% + nieodliczalna czesc skladki zdrowotnej
    i finansowac chory NFZ nie dostajac nic w zamian (masz przecie zdrowotne z
    etatu) niz gołe 18%?
    Ciekawa matematyka

    Pozdrawiam
    SDD