  • Data: 2007-07-23 10:40:22
    Temat: Re: WDT czy swiadczenie uslug poza terytorium
    Od: "my way" <y...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:2494.000000b9.46a256e4@newsgate.onet.pl...

    > Przestań mysleć i brać pod uwagę "zamawiającego" usługę tylko zgodnie z
    > interpretacją US - skoncentruj się na "miejscu" wykonania i powstania
    > obowiązku podatkowego.

    dotąd jesteśmy zgodni

    Nie myśl o wykonawcy i podwykonawcach usług a tylko o
    > odbiorcy finalnym usługi i jego obowiązkach podatkowych.

    a niby co podwykonawcę usługi obchodzą obowiązki podatkowe odbiorcy
    finalnego ?
    przecież on świadczy usługę na rzecz wykonawcy finalnego, a nie na rzecz
    odbiorcy

    Jak pomyslisz to
    > dojdziesz do wniosku , że to Norweg importuje usługi i ma obowiązek
    > opodatkowania importu(jeśli ma).

    bzdura
    Norweg najwyżej będzie mógł rozliczyć w zakresie vat usługę wykonaną przez
    głównego wykonawcę

    >Twój zleceniodawca rozliczy się analogicznie .

    to bardzo możliwe
    a wszystko tak naprawdę zależy od norweskich przepisów
    być może, jeśłi Norweg będzie podatnikiem vat, przejmie na siebie obowiązek
    rozliczenia vat dotyczącego faktury od finalnego dostawcy
    i dalej:
    być może, jeśli finalny dostawca zarejestrował się w Norwegii dla celów,
    przejmie z kolei obowiązek rozliczenia vat z faktury od podwykonawcy
    i dalej możemy tak sobie gdybać :)

    > I tak na marginesie - właśnie wymyśliłem inną ciekawą sytuację w której ;
    > powiedzmy firma z siedzibą w RP kupuje nieruchomość w Londynie z
    > przeznaczeniem na wynajem , a nastepnie zleca generalny remont tejże
    > firmie z
    > RP. I co dalej ?

    miejsce świadczenia - UK
    obowiązek podatkowy spoczywa na polskim wykonawcy
    co nie oznacza, że nie bedzie mógł np. skorzystać ze zwolnienia
    to wszystko regulują przepisy wewnętrzne poszczególnych krajów

    pozdrawiam