  • 1. Data: 2007-07-21 14:28:53
    Temat: WDT czy swiadczenie uslug poza terytorium
    Od: "TomiLee" <p...@i...pl>

    Dzien dobry
    Mam problem techniczny.
    Mam firme, ktora swiadczy uslugi budowlane na rzecz polskiej innej firmy.
    Faktura jest wystawiana w NOK.
    Podatek jest rozliczany w Norwegii.
    1.Tylko teraz mam to potraktowac jako WDT i wpisac do rubryki 30 dekl.VAT -7
    + sporzadzic VAT-UE ?
    2.Czy potraktowac jako "dostawa towarow oraz swiadczenie uslug, poza
    terytorium kraju" i wpisac do rubr.21 i nie sporzadzac VAT-UE ?
    Mysle, ze rozwiazanie 2 jest chyba prawdziwsze .. :)))) Co Wy na to ?

    --

    Pozdrawiam. TomiLee
    GG:2810449

  • 2. Data: 2007-07-21 14:30:05
    Temat: Re: WDT czy swiadczenie uslug poza terytorium
    Od: "TomiLee" <p...@i...pl>

    Dodam, ze te uslugi sa swiadczone w Norwegii.
    Sorki

    --

    Pozdrawiam. TomiLee

  • 3. Data: 2007-07-21 15:13:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jul 2007, TomiLee wrote:

    > Faktura jest wystawiana w NOK.
    > Podatek jest rozliczany w Norwegii.
    > 1.Tylko teraz mam to potraktowac jako WDT

    A tak z ciekawości - jaki jest status podatkowy Norwegii?
    Może już było, ale zapomniałem :(
    Bo członkowstwo UE *odrzucili*, ale zdaje się są jakimś "krajem
    stowarzyszonym", czy jakoś tak, dlatego pytam czy "import"
    stamtąd zalicza się wprost do WDT? - na podstawie jakiego
    przepisu?
    Bo patrzę sobie po ustawie (VAT) i wszędzie widzę "państwo
    członkowskie", zapis w art.2.2. jest wyraźny, a o regulacjach
    dot. "stowarzyszonych" ani słowa nie znalazłem!

    Możesz wyjaśnić dlaczego Norwegia ma kwalifikować się w WDT?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-07-21 15:37:51
    Od: "TomiLee" <p...@i...pl>

    > Możesz wyjaśnić dlaczego Norwegia ma kwalifikować się w WDT?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Witam
    Mysle, ze to powinno rozwiac watpliwosci:
    http://www.biurarachunkowe.net.pl/Urzad_skarbowy/0,4
    ,Czy_nalezey_zaplacic_podatek_VAT_w_Polsce_od_uslug_
    budowlanych_na_nieruchomosci_polozonej_w_Norwegii_al
    e_swiadczonych_na_rzecz_polskiego_przedsiebiorstwa_b
    edacego_zarejestrowanym__czynnym_podatnikiem_VAT_w_P
    olsce_.html
    Mam nadzieje, ze nie "potnie" linka.
    Chociaz z drugiej strony, nie widze Norwegii w dopuszczalnych kodach do
    VAT-UE, wiec mozesz miec racje z tym importem uslug.

    Pozdrawiam. TomiLee

  • 5. Data: 2007-07-21 16:07:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    e_swiadczonych_na_rzecz_polskiego_przedsiebiorstwa_b
    edacego_zarejestrowanym__czynnym_podatnikiem_VAT_w_P

    Długi jest :)
    Na przyszłość takie narzędzie się przyda:
    http://www.tinyurl.pl/?cSbsPF0x
    ...wrzuca się "długie", wychodzi "skrót".
    Jak coś ważnego dla archiwów, to warto wrzucić i długie i skrót, na
    wypadek jakby coś serwerowi skrótów się stało.
    Ad rem:
    Ale przecież "normalny" eskport jest również (i "od zawsze")
    obłożony preferencyjną stawką 0% VAT!

    > Chociaz z drugiej strony, nie widze Norwegii w dopuszczalnych kodach do
    > VAT-UE, wiec mozesz miec racje z tym importem uslug.

    A ściślej, z faktem że transakcja do kraju spoza UE, mimo że
    podatkowo jest "nie mniej korzystna", jednak nie podpada pod pojęcie
    "wewnętrzunijnej".
    Normalny eksport :)
    Eksport, bo usługa "wychodzi z kraju", nie import!

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-07-21 16:22:59
    Od: "TomiLee" <p...@i...pl>

    Długi jest :)
    > Na przyszłość takie narzędzie się przyda:
    > http://www.tinyurl.pl/?cSbsPF0x

    Dzieki. Przyda sie na przyszlosc... ;)))

    > Ad rem:
    > Ale przecież "normalny" eskport jest również (i "od zawsze")
    > obłożony preferencyjną stawką 0% VAT!

    Dla celow podatkowych to nie ma zadnej roznicy. VAT jest rozliczany w
    Norwegii, tylko...

> [...]
    > "wewnętrzunijnej".
    > Normalny eksport :)
    > Eksport, bo usługa "wychodzi z kraju", nie import!

    .... tak jak pisalem. Odbiorca jest firma polska i to mi strasznie miesza.
    Moim zdaniem, to nie jest export, tylko
    "dostawa towarów oraz świadczenie usług, poza terytorium kraju".
    Tez wydaje mi sie, ze nie jest to "WDT", bo gdzie tutaj towar. Wynika to z
    pojecia towaru z Ustawy o VAT.
    Ale czy na 100% mozna to wpisac w rubryke 21 VAT-7 i nie skladac VAT-UE ?
    Nie chce naknocic.

    Pozdrawiam. TomiLee

  • 7. Data: 2007-07-21 18:56:37
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > pojecia towaru z Ustawy o VAT.
    > Ale czy na 100% mozna to wpisac w rubryke 21 VAT-7 i nie skladac VAT-UE ?

    Przestań mysleć i brać pod uwagę "zamawiającego" usługę tylko zgodnie z
    interpretacją US - skoncentruj się na "miejscu" wykonania i powstania
    obowiązku podatkowego. Nie myśl o wykonawcy i podwykonawcach usług a tylko o
    odbiorcy finalnym usługi i jego obowiązkach podatkowych. Jak pomyslisz to
    dojdziesz do wniosku , że to Norweg importuje usługi i ma obowiązek
    opodatkowania importu(jeśli ma).Twój zleceniodawca rozliczy się analogicznie .
    I tak na marginesie - właśnie wymyśliłem inną ciekawą sytuację w której ;
    powiedzmy firma z siedzibą w RP kupuje nieruchomość w Londynie z
    przeznaczeniem na wynajem , a nastepnie zleca generalny remont tejże firmie z
    RP. I co dalej ?

    Pzdr-Kriss

  • 8. Data: 2007-07-21 19:25:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jul 2007, Kriss wrote:

> [...]
    > powiedzmy firma z siedzibą w RP kupuje nieruchomość w Londynie z
    > przeznaczeniem na wynajem , a nastepnie zleca generalny remont tejże firmie z

    Logic error.
    Nie można zawrzeć umowy z samym sobą!
    To będzie wykonanie "na własne potrzeby", podobnie jak wytworzenie
    ST siłą własnych pracownikow.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-07-21 19:33:02
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    >  Logic error.
    >  Nie można zawrzeć umowy z samym sobą!
    >  To będzie wykonanie "na własne potrzeby", podobnie jak wytworzenie
    > ST siłą własnych pracownikow.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Gotfryd nie załamuj mnie zwrot " tejże firmie' w kontekście wątku w którym
    dyskutujemy oznacza (firmę )PYTACZA a nie właściciela nieruchomosci.
    Jednakże teza czytana bez kontekstu faktyczne jest obarczona błedem logicznym
    wiec "wybaczam" uwagę i proszę o merytoryczne uwagi.

    Pzdr-Kriss

  • 10. Data: 2007-07-23 10:40:22
    Od: "my way" <y...@n...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przestań mysleć i brać pod uwagę "zamawiającego" usługę tylko zgodnie z
    > interpretacją US - skoncentruj się na "miejscu" wykonania i powstania
    > obowiązku podatkowego.

    dotąd jesteśmy zgodni

    Nie myśl o wykonawcy i podwykonawcach usług a tylko o
    > odbiorcy finalnym usługi i jego obowiązkach podatkowych.

    a niby co podwykonawcę usługi obchodzą obowiązki podatkowe odbiorcy
    finalnego ?
    przecież on świadczy usługę na rzecz wykonawcy finalnego, a nie na rzecz
    odbiorcy

    Jak pomyslisz to
    > dojdziesz do wniosku , że to Norweg importuje usługi i ma obowiązek
    > opodatkowania importu(jeśli ma).

    bzdura
    Norweg najwyżej będzie mógł rozliczyć w zakresie vat usługę wykonaną przez
    głównego wykonawcę

    >Twój zleceniodawca rozliczy się analogicznie .

    to bardzo możliwe
    a wszystko tak naprawdę zależy od norweskich przepisów
    być może, jeśłi Norweg będzie podatnikiem vat, przejmie na siebie obowiązek
    rozliczenia vat dotyczącego faktury od finalnego dostawcy
    i dalej:
    być może, jeśli finalny dostawca zarejestrował się w Norwegii dla celów,
    przejmie z kolei obowiązek rozliczenia vat z faktury od podwykonawcy
    i dalej możemy tak sobie gdybać :)

> [...]
    > powiedzmy firma z siedzibą w RP kupuje nieruchomość w Londynie z
    > przeznaczeniem na wynajem , a nastepnie zleca generalny remont tejże

    miejsce świadczenia - UK
    obowiązek podatkowy spoczywa na polskim wykonawcy
    co nie oznacza, że nie bedzie mógł np. skorzystać ze zwolnienia
    to wszystko regulują przepisy wewnętrzne poszczególnych krajów

    pozdrawiam