    From: "my way" <y...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WDT czy swiadczenie uslug poza terytorium
    Date: Tue, 24 Jul 2007 12:11:15 +0200

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707241015500.2204@athlon64...
    > IMHO wplątanie "odbiorcy" niepotrzebnie komplikuje rozważania,

    to nie ja wplątałam "odbiorcę" :)

    jeśli
    > w danym przypadku rodzaj transakcji (krajowa, WDT, eksport) określony
    > jest przez "miejsce świadczenie", a NIE przez rodzaj podmiotu na rzecz
    > którego dokonujemy usługi.

    tu: miejsce świadczenia, oczywiście

    > Zastrzegam, że ani nie wykonuję "w UE" ani nie eksportuję - znaczy
    > motywacji do zwalczania szczegółów nie miałem, niemniej tak mi wychodzi.
    > W przypadku j.w. mamy "usługę poza granicami UE" i koniec, w resztę
    > nie wnikamy.

    ok

    > Nie, traktuje *własnego odbiorcę* *jak Norwega*!

    ekh ??
    przecież to Norweg jest odbiorcą :)

    > IMO nie zależy!
    > Przy *EKSPORCIE* nie zależy - działka eksportera kończy się "na granicy",
    > sam eksport obłożony jest 0%.

    ale to nie eksport przecież ;)
    to usługa niepodlegająca opodatkowaniu w RP

    > A, miedzy nimi to bym w ogóle się nie wtykał. Nie jest to działka
    > wykonawcy.

    napisałam to tylko dlatego, żeby podkreślić, że o ile - w zakresie
    rozliczenia vat - jest byc może związek między głównym wykonawcą i odbiorcą
    (Norwegiem), to nie mogę go dostrzec między podwykonawcą a Norwegiem

    pozdrawiam