  • 1. Data: 2008-02-13 08:38:15
    Temat: WITAM
    Od: aniuka <a...@w...pl>

    Mam problem i bardzo bym prosiła o rozwikłanie mojego dylematu. Od
    niedawna poproszono mnie bym zajęła się prowadzeniem rozliczania
    druków ZUS i obliczeniem podatków. No i po małym przeszkoleniu przez
    księgową zaczęłam się tym zajmować ale jakoś nie bardzo mi pasuje to
    co ona mi przekazała na temat odprowadzania podatku od pracownika i
    składki na ubezpieczenie zdrowotne. A mianowicie rozchodzi się o to,
    że jak wiadomo przy pół etatu nie odprowadza się podatku i to jest
    zrozumiałe ale nie rozumiem dlaczego niby składki zdrowotnej się przy
    tym nie opłaca przecież to nie powinno mieć z tym nic wspólnego i
    powinno się odprowadzać 9% na ubezpieczenie zdrowotne. Księgowa
    twierdzi, że nie można opłacać składki zdrowotnej jeśli nie wychodzi
    podatek. Kto ma rację bo ja już po prostu zgłupiałam i tak na chłopski
    rozum wydaje mi się, że to ja mam rację a nie ona, z drugiej strony to
    ona jest przeszkolona w księgowości i ma duży staż pracy. Błagam
    pomóżcie mi to pojąć. Pozdrawiam Ania

  • 2. Data: 2008-02-13 08:53:54
    Temat: Re: WITAM
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2008 00:38:15 -0800, aniuka napisał(a):

> [...]
    > rozum wydaje mi się, że to ja mam rację a nie ona, z drugiej strony to
    > ona jest przeszkolona w księgowości i ma duży staż pracy. Błagam

    Księgowa dobrze cię uczy. Przeczytaj np
    http://kadry.infor.pl/ubezpieczenia/wysokosc-skladek
    /66675,Czy-obnizyc-skladke-zdrowotna-do-wysokosci-za
    liczki-na-podatek.html

  • 3. Data: 2008-02-13 10:01:21
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-02-2008 o 09:53:54 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > Księgowa dobrze cię uczy. Przeczytaj np
    > http://kadry.infor.pl/ubezpieczenia/wysokosc-skladek
    /66675,Czy-obnizyc-skladke-zdrowotna-do-wysokosci-za
    liczki-na-podatek.html

    Swoją drogą gdzie jest ta równość wobec prawa - jeśli mi wyjdzie zaliczka
    10zł, to składkę mi ukradną i tak 195,15..

    pozdr,
    tommyz

  • 4. Data: 2008-02-13 10:28:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2008 11:01:21 +0100, t...@o...pl napisał(a):

    > Swoją drogą gdzie jest ta równość wobec prawa - jeśli mi wyjdzie zaliczka
    > 10zł, to składkę mi ukradną i tak 195,15..

    Ale jak ci wyjdzie dochód 10^6 miesięcznie to nadal będzie to tylko 195,15 .....

  • 5. Data: 2008-02-13 10:40:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-13, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Swoją drogą gdzie jest ta równość wobec prawa - jeśli mi wyjdzie zaliczka
    > 10zł, to składkę mi ukradną i tak 195,15..

    A z drugiej strony jak zarobisz kupę kasy, to i tak zabiorą *tylko* 195.15.
    Ja taki układ wolę, bo jednak firmę się zakłada po to żeby zarabiać więcej,
    co nie? ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2008-02-13 11:09:58
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-02-2008 o 11:40:34 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > 195.15.
    > Ja taki układ wolę, bo jednak firmę się zakłada po to żeby zarabiać

    No fakt, nie pomyślałem :D
    Muszę przyznać że ostro z tego korzystam :)

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-02-13 13:31:27
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Jak już piszesz, to postaraj się, aby pole TEMAT zawierało jakąś informację
    o co chodzi. "Witam" nic nie wnosi o sprawie.

  • 8. Data: 2008-02-13 13:42:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "aniuka" <a...@w...pl> napisał
    > A mianowicie rozchodzi się o to,
    >że jak wiadomo przy pół etatu nie odprowadza się >podatku i to jest
    >zrozumiałe

    Chyba musi być jeszcze kryterium wielkości dochodu spełnione, a nie tylko
    wymiar etatu, myle się?

  • 9. Data: 2008-02-13 15:36:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "aniuka" <a...@w...pl> napisał
    >
    > Chyba musi być jeszcze kryterium wielkości dochodu spełnione, a nie tylko
    > wymiar etatu, myle się?

    Nie mylisz, na pół etatu można zarabiać i 50tys miesięcznie. Wszystko
    zależy CO się robi a nie ile godzin w ciągu dnia ;)

    Swoją drogą dostaję drgawek jak widzę takie "myślenie płacą minimalną".
    Jak bardzo trzeba nie mieć wyobraźni???

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2008-02-14 16:24:36
    Od: aniuka <a...@w...pl>

    On 13 Lut, 09:53, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Księgowa dobrze cię uczy. Przeczytaj
    nphttp://kadry.infor.pl/ubezpieczenia/wysokosc-sklad
    ek/66675,Czy-obnizy...

    Dzięki jureq za pomoc bardzo mi pomogła ta strona którą mi wskazałeś.
    Jeszcze raz dzięki wielkie dla Ciebie. Pozdro Ania