  • 1. Data: 2008-02-12 22:07:47
    Temat: ZUS, stare zaleglosci.
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.eu>

    Witam
    Zona prowadzila do 2000 r. dg, wczoraj dostala list z ZUS w ktorym informuja, ze
    na koncie platnika sa zaleglosci.
    - na ubezp. spoleczne od 04 do 07 1999 1151zl
    - na ubezp. zdrowotne od 04 do 12 1999 1171 zl
    - na FP od 04 do 07 1999 73 zl
    plus oczywiscie odsetki za zwloke.

    Przeszukalismy wszystkie stare papiery ale oczywiscie nie ma juz zadnych z tego
    okresu.
    Zawsze wszystkie skladki i podatki byly oplacane, firma zamknieta, juz o tym
    zapomnielismy a tu raptem taki zonk.
    Co mozna z tym zrobic? Wyczytalem, ze teraz jest 10 lat na przechowywanie
    dokumentow ZUSowskich, ale to sie chyba jakos zmienilo juz po zamknieciu DG
    zony. OIDP wczesniej bylo piec lat. Czy sie myle?
    Prosze o jakas pomoc, bo juz od lat nie jestem na bierzaco w sprawach DG,
    kompletnie nie wiem co moge zrobic.
    Oczywiscie poza przelewem do ZUS :) ale tego chcialbym uniknac. Jestem pewny, ze
    z niczym im nie zalegam.
    pozdrawiam i licze na pomoc
    Pawel

  • 2. Data: 2008-02-12 22:43:05
    Temat: Re: ZUS, stare zaleglosci.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Feb 2008, Pawel wrote:

    > Przeszukalismy wszystkie stare papiery ale oczywiscie nie ma juz zadnych z tego
    > okresu.
    > Zawsze wszystkie skladki i podatki byly oplacane,

    Płaciliście przelewem?
    Zwróć się (spytaj) do banku.
    Po prawdzie nie ma *obowiązku* tak długiego trzymania danych (chyba
    5 lat), ale może mieć w archiwach. Nawet jakby kazali sobie osobno
    zapłacić...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-02-13 00:25:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Pawel pisze:
    > Przeszukalismy wszystkie stare papiery ale oczywiscie nie ma juz zadnych z tego
    > okresu.
    Ja rozumiem, że dowody wpłaty na ubezpieczenie zdrowotne, czy FP to
    można wyrzucić, ale na ubezpieczenia społeczne? W jaki sposób żona
    starając się np. o emeryturę będzie udowadniać, że w określonych latach
    opłacała składki? A może liczycie, że to wszystko jest w komputerach
    ZUS'u? :-D

    Maciek

  • 4. Data: 2008-02-13 07:07:13
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.eu>

    > On Tue, 12 Feb 2008, Pawel wrote:

    > Płaciliście przelewem?
    > Zwróć się (spytaj) do banku.

    Niestety nie, na poczcie albo w samym zusie w kasie.

    p.

  • 5. Data: 2008-02-13 07:10:49
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.eu>

> [...]
    > starając się np. o emeryturę będzie udowadniać, że w określonych latach
    > opłacała składki? A może liczycie, że to wszystko jest w komputerach

    Na nic nie liczylismy, mielismy wtedy po 19 lat, dg istniala ok. roku.
    Tak naprawde to bylo samozatrudnienie.
    Bardziej mnie interesuje czy moge sie teraz jakos odwolywac, procesowac,
    cokolwiek...
    p.

  • 6. Data: 2008-02-13 09:27:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Pawel pisze:
    > Na nic nie liczylismy, mielismy wtedy po 19 lat, dg istniala ok. roku.
    > Tak naprawde to bylo samozatrudnienie.
    > Bardziej mnie interesuje czy moge sie teraz jakos odwolywac, procesowac,
    > cokolwiek...
    Możesz. Tylko czy masz jakieś dowody?

    Maciek

  • 7. Data: 2008-02-13 12:25:45
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.eu>

    > Możesz. Tylko czy masz jakieś dowody?

    Moze inaczej.
    Okres przedawnienia z 5 na 10 lat zmienil sie w 2003 r.
    Czy prawo powstale w 2003 roku moze dzialac wstecz na platnosc wymagana w 1999?
    Moze ktos zna podobne przypadki sporu z zus, nie wiem jak z nimi rozmawiac.

  • 8. Data: 2008-02-13 13:25:08
    Od: Cooler <C...@w...pl>

    Pawel pisze:

> [...]
    > Moze ktos zna podobne przypadki sporu z zus, nie wiem jak z nimi rozmawiac.

    Tak, ja znam. Jeszcze w tym roku zgłaszałem korekty do korekt do
    korekt...itd za 1999 rok, za firmę, która już daaawno nie istnieje.
    Oczywiście wszystko było w 99 zapłacone jak trzeba, jednak zus upierał
    się że są jakieś ogromne zaległości i oczywiście odsetki.

    A zaległości wzięły się z błędnych numerków (kod tytułu ubezp.) i tym
    podobnych, a nie z braku wpłat!

    Więc najlepiej zadzwoń do oddziału, z którego dostałeś info o
    "zaległościach" i poproś z osobą, która zajmuje się Twoją sprawą.
    Powiedz, że wszystko było zapłacone itd. I o co chodzi? Podejrzewam, że
    będziesz musiał zrobić różne korekty itp, i w końcu wszystko się wyjaśni.

    Powodzenia

    PS.1. Oczywiście jak nie trzeba, to nie chwal się, że nie masz kopii
    przelewów. No chyba, że spytają ;)
    PS.2. Proponuję uprzejmą rozmowę z Panią z zus, nie na zasadzie sporu, u
    mnie to wystarczyło ;)