    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ważne pytania co do zamówień na firmy
    Date: Tue, 16 Apr 2013 14:03:11 +0200
    <Pine.WNT.4.64.1304160825520.1684@quad> <kkisfj$qol$1@news.task.gda.pl>
    <kkivcp$264$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <0...@p...pl.invalid>
    <4...@g...com>
    <Pine.WNT.4.64.1304161111520.2456@quad>
    <4...@g...com>
    <516d2302$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <516d2913$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkjab5$1qi$1@news.task.gda.pl>
    <516d3635$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 16.04.2013 13:30, cef pisze:

    > Może nie wyjaśnienie, ale kilka uwag.
    > Problemy dotyczą zakupu towarów handlowych, gdyż te jak wiesz,
    > wymagają ujęcia w ewidencjach natychmiast - par 17 rozporządzenia w
    > sprawie prowadzenia KPiR

    No tak, ale mowa nie o zakupie towaru handlowego, a po prostu czegoś na
    swój własny użytek, tylko nie na paragon, a na fakturę.

    > (dla prostoty załóżmy, że mowa o KPiR) a zatem jakakolwiek dalsza
    > dyspozycja
    > tym dobrem wymagałaby już zmiany statusu tego towaru w księdze.

    No jeśli został zaksięgowany już jako towar handlowy, to trzeba go
    wyksięgować. Ale to nie etap ,,kupię na fakturę i oleję jej księgowanie''.

    > miało miejsce, że nikt się tym nie przejmuje i bierze TOWAR tez na firmę,
    > ale z definicji nigdzie go nie ujmuje.

    No ale co to jest towar handlowy? To jest coś, co kupujesz z myślą o
    sprzedaży. Żadna rzecz nie jest z definicji towarem handlowym. Jak
    kupuję dysk twardy do sprzedania klientowi, księguję do kolumny towarów
    handlowych. Jak kupuję do zamontowania w firmowym kompie, księguję do
    KUP, a jak aby dać w prezencie żonie na rocznicę ślubu, to nie księguję
    wcale.

    Nie ma urzędowego wykazu towarów handlowych, prawda?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek