    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 16 Apr 2013 06:45:10 -0700 (PDT)
    <Pine.WNT.4.64.1304160825520.1684@quad> <kkisfj$qol$1@news.task.gda.pl>
    <kkivcp$264$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <0...@p...pl.invalid>
    <4...@g...com>
    <Pine.WNT.4.64.1304161111520.2456@quad>
    <4...@g...com>
    <516d2302$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <516d2913$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkjab5$1qi$1@news.task.gda.pl>
    <516d3635$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkjelt$dh7$1@news.task.gda.pl>
    <516d46ea$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <kkjim6$nrl$1@news.task.gda.pl>
    Subject: Re: Ważne pytania co do zamówień na firmy
    From: Andrzej Jęziorski <a...@g...com>

    On Tuesday, April 16, 2013 3:11:36 PM UTC+2, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    wtedy to jest zgodne z prawem, tak?

    > Wg mnie tak, choć cef na razie mówi, że niby jest obowiązek księgowania,
    >
    > ale nie widzę na razie podstaw, czekam aż je poda.

    wtedy on mi musi ten towar odsprzedac na paragonie i wtedy on to wpisuje do ksiegi
    jako sprzedaz - odliczajac sobie podatek VAT (chcac jego zwrotu), tak? (nawet jesli w
    tej samej cenie)

    > Za dużo on się nie naodlicza, bo odliczy to co zapłacił, a następnie
    >
    > doliczy to, co ty musisz zapłacić. Rachunkowo nic nie zmieni to w
    >
    > stosunku do wersji, że sam bezpośrednio kupisz. No chyba że tamten ma
    >
    > już układy na lepsze ceny, bo np. bierze masowo i wynegocjował lepsze
    >
    > warunki i ci trochę odpali towaru po dogodnych warunkach, a jakbyś sam
    >
    > kupował, dostałbyś gorsze warunki.

    > owszem, możesz poprosić kolegę, żeby był twoim regularnym dostawcą.
    >
    > Możesz sam być swoim regularnym dostawcą. Możesz w ogóle pominąć obrót
    >
    > gospodarczy i kupować bezpośrednio dla siebie u hurtownika.

    problem w tym, ze nie chca -- cytat:

    "Nie ma możliwości zamawiania na osobę prywatna. Jesteśmy hurtownia nie sprzedajemy w
    detalu tylko i wyłącznie do odsprzedaży."

    czekam wciaz na potwierdzenie informacji z powyzszej wiadomosci (poprzedniej)