    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <Pine.WNT.4.64.1304160825520.1684@quad> <kkisfj$qol$1@news.task.gda.pl>
    <kkivcp$264$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <0...@p...pl.invalid>
    <4...@g...com>
    <Pine.WNT.4.64.1304161111520.2456@quad>
    <4...@g...com>
    <516d2302$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <516d2913$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkjab5$1qi$1@news.task.gda.pl>
    <516d3635$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkjelt$dh7$1@news.task.gda.pl>
    <516d46ea$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <516d59df$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    Subject: Re: Ważne pytania co do zamówień na firmy
    Date: Tue, 16 Apr 2013 19:40:13 +0200

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie ma żadnego obowiązku zaliczania faktur ZAKUPOWYCH do ewidencji.
    > Mam kaprys czegoś nie ująć w kosztach i nie pomniejszać VAT - nikomu
    > nic do tego.

    No ja sobie pozwolę mieć inne zdanie.
    Jak już kupujesz coś na fakturę jako działalność gospodarcza,
    to niestety ale dokument ten staje się dowodem księgowym,
    pewną częścią rzeczywistości
    podatkowej. I jeśli nie pojawia się w obiegu dokumentów, to zgodnie z
    paragrafem 11 księga może zostac uznana za nierzetelną, bo nie odzwierciedla
    stanu rzeczywistego.
    Mówimy oczywiście o KPiR i o rozpozrądzeniu jej dotyczacym, bo być może na
    ryczałcie
    można brac faktury i olewać ewidencjonowanie.
    Dla towarów handlowych masz nawet zastrzeżenie o niezwłocznym ujęciu w
    księdze
    (par 17) więc jakakolwiek dalsza dyspozycja tym towarem wymaga już uwagi w
    księdze.
    Stwierdzenie, że "nikomu nic do tego" jest wg mnie trochę na wyrost.
    Dla ujęcia pozostałych wydatków czas jest do konca dnia.
    Oczywiście jest tam jakiś limit uznania za rzetelną jak się odchyłka
    nieujętych kosztów czy przychodów
    mieści w tym limicie 0,5%.
    Formalnie więc uważam, że należałoby każdorazowo zadbać o prawidłowe
    ewidencjonowanie.

    Tyle przepisy.
    Chyba, że chcecie dyskutować z definicją stanu rzeczywistego.
    Że kupujecie na firmę, ale 5 min później decydujecie, że jednak nie i
    uważacie, że taki jest stan faktyczny.
    Formalnie jednak stan wynikający z dokumentów bedzie inny.

    Natomiast kupić coś na firmę i olać obowiązek ewidencjonowania
    i zostać "złapanym" za to akurat, to jest zupełnie inna sprawa, bo ciężko do
    tego dojść co kto kupił
    jako działalność i dodatkowo fiskusowi dochodzenie do tego wisi, bo po
    cholerę robić koszt podatnikowi.
    Ale jak by aparat skarbowy miał na Ciebie zlecenie, to takim
    niezaksięgowanym
    zakupem dajesz im tylko podkładkę.