  • 31. Data: 2013-04-16 14:07:12
    Temat: Re: Ważne pytania co do zamówień na firmy
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 13:44, Andrzej Jęziorski pisze:
    > Czyli mam komus powiedziec, by sciagnal dla mnie towar i mi go pozniej odsprzedal?

    A po co? Sam nie możesz?

    > Jak to komus powiedziec zeby ZROZUMIAL?

    Jakbyśmy to wiedzieli, to byś nas rozumiał.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 32. Data: 2013-04-16 14:09:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 13:57, Andrzej Jęziorski pisze:
    > Wciaz to jest niejasne - zalozmy, ze mam wlasna firme

    czyli Jednoosobową Działalność Gospodarczą Osoby Fizycznej?

    > i moge wziac tylko na fakture VAT. Czyli nie moge tego w takim razie zrobic,

    Możesz. Firma to ty a ty to firma. Każdy obywatel może brać faktury.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 33. Data: 2013-04-16 14:15:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Andrzej Jęziorski wrote:

    > Czyli mam komus powiedziec, by sciagnal dla mnie towar i mi go
    > pozniej odsprzedal?
    >
    > Jak to komus powiedziec zeby ZROZUMIAL?

    Nie bardzo wiem czego nie rozumiesz.

  • 34. Data: 2013-04-16 14:41:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No tak, ale mowa nie o zakupie towaru handlowego, a po prostu czegoś
    > na swój własny użytek, tylko nie na paragon, a na fakturę.

    Nie mieszaj pojęć. Jak kupujesz na fakturę, to kupujesz "w celu"
    a nie na własny użytek.
    I godzisz się na wszystkie odstępstwa od prawa, których dokonujesz potem.
    Że nie ujmujesz itp - przy rzeczach innych niż towar handlowy jest to
    mniejszej wagi uchybienie, więc jak uważasz, że się wytłumaczysz lub nie
    będzie potrzeby,
    to proszę. Nie żebym całkiem święty był -ja też czasem tak kalkuluję.

    > Nie ma urzędowego wykazu towarów handlowych, prawda?

    Wykazu nie ma, ale jakieś tam ogólne definicje w rozporządzeniu pewnie są.
    (że przeznaczone do bezpośredniej sprzedaży bez obrobki - jakoś tak - to
    towar handlowy)

  • 35. Data: 2013-04-16 14:58:12
    Od: Andrzej Jęziorski <a...@g...com>

    On Tuesday, April 16, 2013 2:41:20 PM UTC+2, cef wrote:

> [...]
    >
    > będzie potrzeby,
    >
    > to proszę. Nie żebym całkiem święty był -ja też czasem tak kalkuluję.

    Chodzi mi o to, aby to bylo w 100% legalnie.
    Majac firme i mogac wziac tylko na fakture VAT po prostu nie odliczam podatku i wtedy
    to jest zgodne z prawem, tak?
    To jest wszystko?

    -

    Jesli chodzi o wziecie na czyjas firme albo zlecenie tego komus kto to zrobi, to
    wtedy on mi musi ten towar odsprzedac na paragonie i wtedy on to wpisuje do ksiegi
    jako sprzedaz - odliczajac sobie podatek VAT (chcac jego zwrotu), tak? (nawet jesli w
    tej samej cenie)

    I wtedy to bedzie wszystko 100% legalne?

    Chodzi mi tylko o potwierdzenie tych kwestii.
    Przy czym moze to byc robione na bazie ciaglej, caly czas - przez np. kilka lat?

    Dziekuje, prosze o potwierdzenie tego i to bedzie wszystko.
    Jak dotad pomogliscie, za co wam dziekuje.

  • 36. Data: 2013-04-16 15:07:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 14:41, cef pisze:

    > Nie mieszaj pojęć. Jak kupujesz na fakturę, to kupujesz "w celu"
    > a nie na własny użytek.

    albowiem? Jak mówiłem, wielokroć kupowałem na fakturę na własny użytek.
    ja nie wiem jak teraz, bo coś się tam pozmieniało w tych przepisach i
    faktycznie, jak kupuję na użytek ,,cywilny'' to chcą wpisywać PESEL
    zamiast NIPu, ale to ostatnie miesiące, a przez lata była taka sama
    faktura na użytek ,,cywilny'' i ,,gospodarczy''.

    > Że nie ujmujesz itp - przy rzeczach innych niż towar handlowy jest to
    > mniejszej wagi uchybienie,

    Ale co masz na poparcie? Jakieś konkretne przepisy?

    > Wykazu nie ma, ale jakieś tam ogólne definicje w rozporządzeniu pewnie są.
    > (że przeznaczone do bezpośredniej sprzedaży bez obrobki - jakoś tak - to
    > towar handlowy)

    No, ale to co kupuję dla siebie NIE JEST PRZEZNACZONE DO SPRZEDAŻY. I
    koniec. Ten sam dysk może być towarem handlowy, może być KUPem, a może
    być w ogóle nie do obrotu gospodarczego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2013-04-16 15:11:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 14:58, Andrzej Jęziorski pisze:
    > Chodzi mi o to, aby to bylo w 100% legalnie.
    > Majac firme i mogac wziac tylko na fakture VAT po prostu nie odliczam podatku i
    wtedy to jest zgodne z prawem, tak?

    Wg mnie tak, choć cef na razie mówi, że niby jest obowiązek księgowania,
    ale nie widzę na razie podstaw, czekam aż je poda.

> [...]
    jako sprzedaz - odliczajac sobie podatek VAT (chcac jego zwrotu), tak? (nawet jesli w

    Za dużo on się nie naodlicza, bo odliczy to co zapłacił, a następnie
    doliczy to, co ty musisz zapłacić. Rachunkowo nic nie zmieni to w
    stosunku do wersji, że sam bezpośrednio kupisz. No chyba że tamten ma
    już układy na lepsze ceny, bo np. bierze masowo i wynegocjował lepsze
    warunki i ci trochę odpali towaru po dogodnych warunkach, a jakbyś sam
    kupował, dostałbyś gorsze warunki.

    > Przy czym moze to byc robione na bazie ciaglej, caly czas - przez np. kilka lat?

    owszem, możesz poprosić kolegę, żeby był twoim regularnym dostawcą.
    Możesz sam być swoim regularnym dostawcą. Możesz w ogóle pominąć obrót
    gospodarczy i kupować bezpośrednio dla siebie u hurtownika.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 38. Data: 2013-04-16 15:31:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > albowiem? Jak mówiłem, wielokroć kupowałem na fakturę na własny
    > użytek.

    A ja przejechałem ostatnio na czerwonym, więc wolno?
    Podobna logika.

    > Ale co masz na poparcie? Jakieś konkretne przepisy?

    Jeśli nie wystarczają Ci te ogólne z paragrafu 11
    (tak, tak wygrzebałem to rozporządzenie) i te, które podałem wczesniej i
    uważasz nadal,
    że zakup czegoś tam na fakturę na firmę, czyli do działalności- nie jest
    zdarzeniem gospodarczym wymagającym dokumentowania zgodnie z zasadami,
    to trudno. Moje pisanie nie zmieni Twojego sposobu myślenia
    takiego, że Ty chcesz najpierw kupić na fakturę a potem decydować co z tym
    zrobić.

    Tak jak już pisałem szansa trafienia jakiejś upierdliwej kontroli jest
    znikoma,
    a i kaliber sprawy marny. Weź pod uwagę, że obowiązuje np nadal przepis
    zobowiązujący do opisania na fakturze zakupu towaru, a nikt już od lat tego
    nie robi i nikt też
    nie sprawdza (choć może jak trzeba będzie napełnić budżet, to zaczną)

  • 39. Data: 2013-04-16 15:35:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-16 15:31, cef pisze:

    > A ja przejechałem ostatnio na czerwonym, więc wolno?
    > Podobna logika.

    Ostatnio kupowałem coś na fakturę. Nawet nie mam zarejestrowanej
    działalności. Jaki przepis złamałem?

    > takiego, że Ty chcesz najpierw kupić na fakturę a potem decydować co z
    > tym zrobić.

    Wolno mu.

    > Tak jak już pisałem szansa trafienia jakiejś upierdliwej kontroli jest
    > znikoma,
    > a i kaliber sprawy marny. Weź pod uwagę, że obowiązuje np nadal przepis

    Podaj choć jeden przykład ukarania za to, czy nawet wypowiedź autorytetu
    to dopuszczającego, w przeciwnym przypadku trudno Ci będzie kogoś
    przekonać :)

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2013-04-16 15:36:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Wg mnie tak, choć cef na razie mówi, że niby jest obowiązek
    > księgowania, ale nie widzę na razie podstaw, czekam aż je poda.

    Nie czekaj.