  • Data: 2004-05-28 20:36:59
    Temat: Re: Wcześniejsze ropoczęcie działalności.
    Od: "weronika" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcin Jurczuk" napisał w wiadomości
    > Wpis do ewidencji jest z dniem 12/04/2004 czyli rachunek wystawiłem 2
    > tygodnie po wpisie, 2 tygodnie przed "oficjalnym" startem - dlatego się
    > pytam. US ZUS już wiedzą, że mam firmę, tylko że zaczęła działać "jakby"
    > wcześniej :)
    > --
    Wpis do EDG to nic innego jak tzw zgłoszenie deklaratywne- tzn- DEKLARUJESZ,
    że rozpoczniesz dzialalnosc z dniem..... ( w Twoim przypadku 15-06?) czyli
    niestety... to co robisz do tej daty to 'czarna samowolka' ;) ale nie zabiją
    Cię.. spoko- PG tym się nie interesuje. Co do Zus-u - jesli wyszloby to na
    jaw np w trakcie kontroli- zażadają zapłaty skladek za okres od dnia
    wystawienia pierwszego rachunku + odsetki. US zrobiłby by ci krzywde gdybys
    deklarowal sie jako vatowiec i np przed deklarowanym terminem wystawil komus
    Fakture Vat ( kontahent nie moze jej wtedy odliczyc), ale skoro wybrales
    zwolnienie z vat... Moim zdaniem najwazniejsze zebys wystawiony rachunek
    wykazal w rozliczeniu podatku dochodowego ( ryczałt? KPR?), bo w DG odkrecic
    i zmienic termin na zezwoleniu na wczesniejszy raczej sie nie da. A nie
    mozesz po prostu dogadac sie z kontrahentem i wycofac trefny rachunek a
    wystawic mu z data 15-06??
    weronika