    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wejśćie do UE a VAT
    Date: Sun, 17 Aug 2003 22:20:27 +0200

    Użytkownik "Przemysław Kapłon" <k...@w...de> napisał w wiadomości
    news:Xns93DADC60FF166pkaploninteriapl@127.0.0.1...
    > Witam!
    >
    > Dotychczas ( tzn. do 30.04.2004) kupując towar w Niemczech
    > można otrzymać
    > zwrot podatku VAT po wywiezieniu do Polski. W handlu
    > między krajami Unii
    > taka możliwość nie istnieje (i tak będzie też u nas po
    > przystąpieniu ) tzn.
    > jeżeli Niemiec zakupi towar w Polsce, to płaci polski
    > VAT , ale przy
    > wjeździe do Niemiec nie płaci już niemieckiego VATu i na
    > odwrót. W handlu
    > między firmami będzie tak samo: na rachunku naliczamy
> [...]

    Z tego co wiem, co do zasady w rozliczeniach między firmami VAT z faktur
    zagranicznych (ale w ramach UE) nie pojawi się u sprzedawcy, a kupujący
    bedzie go naliczał wg stawek obowiązujących w kraju zakupu. VAT-ID to jest
    rzeczywiście taki NIP - każdy kraj sam ustala sposób jego nadawania i
    teoretycznie jest możliwe, że polski rząd wpadnie na pomysł nowego numeru -
    pytanie tylko po co? IMHO wystarczy jesli dotychczasowy NIP będzie
    poprzedzony prefiksem PL (jedyny wymóg UE).

    Pozdrawiam,
    BaLab