  • Data: 2005-10-12 11:15:45
    Temat: Re: Wejscie w VAT po przekroczeniu progu...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Oct 2005, Janusz wrote:

    > A ktory konkretnie to jest sasiedni? :) Bo tak doslownie sasiedniego
    > tu nie mam...

    Oj kilka ich :]
    I długie są :[

    > No nie wiem czy to dobrze rozumiem, ale (jak tez wczesniej pisales o
    > tym VAT za zapalki czy pinezki), to przeciez bedac zwolnionym wlasnie
    > VAT sie nie dolicza. Takze chodzilo o to kiedy w ten VAT sie wejdzie:)
    >
    > Troszke sie zamotalem :)

    Argumentacja zmierza do tego że liczy się powstanie odpłatności.
    Wcale nie trzeba być podatnikiem VAT :) ale dopóki nie ma "odpłatności"
    to dana czynność w rozumieniu VAT nie jest "sprzedażą".
    W ustawie są jescze czynności "zrównane ze sprzedażą" - i przyznam
    że nie wiem i nie chcę :] dochodzić czy jak sobie przekażesz
    na własne cele towar handlowy to do limitu się liczy czy nie.

    Niemniej - "twój przypadek" (czyli opisaną formę umowy) jestem
    skłonny poddać. Skoro "odpłatność" powstaje każdego dnia to co
    najwyżej będzie pytanie czy faktury trzeba wystawiać co 7 dni :]
    (IMHO nie trzeba, bo rozporządzenie pozwala wystawiać miesięcznie
    faktury na "usługi ciągłe") - więc rzeczywiście mimo braku faktury
    odpłatność JUŻ jest (nie da się jej "zniknąć" :) w żaden sposób
    bo ona JUŻ POWSTAŁA - a nie 'jest w trakcie tworzenia' jak
    przy np. typowej umowie o dzieło, mam na myśli NALEZNOŚĆ za dzieło
    a nie samo dzieło).
    Choćby wszystkich uczestników umowy i "czynności" oraz skutki
    ich działań powystrzelać - to sama "odpłatność" już istnieje... !
    Więc trzeba by uznać że z p. widzenia VAT "sprzedaż" miała
    miejsce.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)