    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wezwanie do zmiany wartości samochodu
    Date: Wed, 23 Jan 2008 13:57:34 +0100

    > zgadza się, fakturę wystawił komis więc jej skorygowanie może być możliwe
    > tylko wtedy gdy zarówno komis jak i ja się w tym temacie dogadamy.

    ??? Pierwsze słyszę.
    Skorygować fakturę trzeba, gdy faktura zawiera błąd. A czy zawiera? Jesli
    zapłaciłeś 10000zł, a wpisane jest 1000zł, to czy się dogadacie czy nie,
    komis ma obowiązek wystawić korektę. Fakt, że z dużym prawdopodobieństwem w
    czasie kontroli zostanie posądzony o probę oszustwa (zapewne słusznie).
    Jesli zapłaciłeś 1000zł, a faktura jest na 1000zł, to dlaczego sprzedawca ma
    wystawić korektę? Dlatego że US sobeie wymyślił? Dobre! Żadnych przesłanek
    do korekty nie ma. Ba, skorygowanie w takim przypadku byłoby zwyłym
    oszustwem (dane na f-rze byłyby nieprawdziwe).

    > (czy po takiej korekcie UKS się nie przyczepi o wcześniejsze zeznania - to
    > by była juz paranoja ale wolałbym się upoewnić )?

    No jesli podpisałeś taką fakturę na 1000zł, a zaplaciłeś 10000zł, to jednym
    słowem poświadczyłeś nieprawdę w dokumencie. Składanie fałszywych oświadczeń
    jest chyba w PL karalne.

    > inny scenariusz to taki że komis nie będzie chciał skorygować tej faktury.
    > jakie wówczas pozostają mi możliwosci? czy mam odpisać że tej faktury nie
    > skoryguję

    Ty mozesz jedynie skorygować w fakturze błędy np. w danych swoich lub
    sprzedawcy. Robisz to notą. Nie masz możliwosci skorygowania żadnych kwot.
    To moze tylko sprzedawca korektą faktury.