    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 8 Jan 2014 14:33:03 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wiarygodność faktur

    On Wed, 8 Jan 2014, cef wrote:

    > Cholera może i stare :-)
    > Właśnie się zastanawiałem, że przez rok nic nie zrobiłem w tej sprawie,
    > a tu straciło moc w międzyczasie?

    No.
    Lada moment znajdziemy się w stadium tego budowlańca z taczkami,
    co tak zasuwał, że nie miał czasu ładować.

    > Chyba raczej nie straciło mocy całkiem, a jedynie w punktach, których dotyczy
    > nowe rozporządzenie.

    Chyba przejrzę, ale coś mi się zdaje że nie.
    Po prostu jedno duże zostało zastąpione paczką "tematycznych".
    Obstawiam, że w gofinie dobrze wiedzieli co robią, dając przy
    starym rozporządzeniu opis że jest uchylone, a przy nowym że
    zastępuje *w części* stare rozporządzenie.
    Przykład niżej, w sprawie "20a", IMO jest dobrym przykładem :)

    > Na jakiej zasadzie byś wystawił np fakturę korygującą,
    > udzielił rabatu, fakturował zliczkę itp

    Ustawy. IMO osobny opis w rozporządzeniu jest nadmiarowy.
    Ale tu rzeczywiście trzeba by się upewnić.

    Za to:

    > Wg mnie ten par 20a obowiązuje.

    ...z tym się zgodzić nie mogę.
    Przecież on został już z buta potraktowany przez to trzecie
    rozporządzenie, o fakturach elektronicznych.
    Ono - przez sam fakt pojawienia się - uchyliło kolejną część
    starego rozporządzenia.
    A formalnie uchylenie miało podstawę prawną już wcześniej,
    "wyżej", przez fakt wydania przepisów unijnych.
    Par.20a starszego rozporządzenia nie może uchylać par.4 nowszego
    rozporządzenia dotyczącego tej samej sprawy, lex posterior derogat
    legi priori!
    W par.4 (nowszego rozporządzenia) jest:
    "Faktury mogš być przesyłane w formie elektronicznej [...warunki...]".
    Tym samym przepisy które ustalają treść sprzeczną (poprzez
    wymagania stanowiące iż jakaś f-ra NIE może być przesyłana)
    z mocy zasad prawnych są nieskuteczne.

    pzdr, Gotfryd