  • 11. Data: 2014-01-10 22:29:03
    Temat: Re: Wiarygodność faktur
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jan 2014, cef wrote:

    > Ty się za bardzo w swej odpowiedzi nastawiasz na jakieś elektroniczne wersje.

    Mea culpa, fakt.
    Niemniej przepis na który się powołałeś jest uchylone, popatrz na ISAP:
    0360

    Czy nakaz "zapewnienie kontroli biznesowej" jest w którymś aktualnym
    akcie?

    Podtrzymuję wersję z telefonem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-01-11 09:33:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    0360

    > Czy nakaz "zapewnienie kontroli biznesowej" jest w którymś aktualnym

    Jest. Art 106m pkt 4 ustawy

    > Podtrzymuję wersję z telefonem ;)

    Czyli ja jestem sobie sam decydentem i kontrolą biznesową.

  • 13. Data: 2014-01-13 10:24:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jan 2014, cef wrote:

    > Jest. Art 106m pkt 4 ustawy

    A, zapomniałem że już wskazywałeś. Fakt, jest.

    > Czyli ja jestem sobie sam decydentem i kontrolą biznesową.

    Tak jak i przy podpisywaniu podpisem cyfrowym (nic to, że
    certyfikat jest zewnętrzny, to *co* wpisujesz przecież
    określasz sam).
    Raczej kładłem nacisk na to, że skarbówka może chcieć sprawdzić
    ową "kontrolę biznesową" pod kątem braku zmowy (dzwoni nieznana
    osoba i sprawdza dane z istniejącej faktury).
    Nie wiem czy to podkreśliłem - nie "tu p. X U ze skarbówki
    w Pcimiu, może Pan sprawdzić i zadzwonić pod numer xxxx,
    chciałam sprawdzić f-rę numer...", tylko dzwoni KTOŚ "proszę
    potwierdzić dane z f-ry...".
    Jak ktoś dorwie fakturę podpisaną cyfrowo, to raczej nie
    potrzebuje Twojej zgody na sprawdzenie, czy jest "autentyczna",
    prawda?
    No to mechanizm "kontroli biznesowej" IMVHO powinien działać
    tak samo: każdy powinien mieć możliwosć sprawdzenia dokumentu,
    JEŚLI dorwał się do jego oryginalnej treści.

    Nie może być tak, że to wystawca decyduje o tym, że da różne
    potwierdzenia w zależności od tego, czy sprawdzać chce kontrahent
    czy skarbówka :>
    (a może jeszcze komornik zupełnie innego wierzyciela :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-01-13 12:42:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > tak samo: każdy powinien mieć możliwosć sprawdzenia dokumentu,
    > JEŚLI dorwał się do jego oryginalnej treści.

    Ja tylko za cholerę nie mogę zrozumieć
    dlaczego nie można tego po polsku napisać
    i czym to się różni od sytuacji sprzed tego zapisu.

  • 15. Data: 2014-01-13 16:15:17
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 13.01.2014 12:42, cef wrote:

    > Ja tylko za cholerę nie mogę zrozumieć
    > dlaczego nie można tego po polsku napisać

    bo... musi byc wklad wlasny "mundry" (jak nie rozumiesz, znaczy zes
    glupi i mundrego masz sie sluchac"...

    bo... zarabiajacy na interpretacjach, straciliby prace.

    > i czym to się różni od sytuacji sprzed tego zapisu.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 16. Data: 2014-01-13 16:42:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2014, hikikomorisan wrote:

> [...]
    [...]
    > bo... zarabiajacy na interpretacjach, straciliby prace.

    Albo jakiś hak jeszcze nie jest widoczny :>

    pzdr, Gotfryd