    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Większe zarobki bez ryzyzka
    Date: Tue, 6 Nov 2007 00:01:03 +0100

    news:fgn285$t64$5@news.onet.pl...

    > oszczędność na składkach ZUS, które są stałe. Również poprosiłbym szefa o
    > podwyżkę, jako że na działalności gospodarczej, w przeciwieństwie do umowy
    > o pracę, nie masz urlopów, zwolnienia chorobowego, jak również rozwiązanie
    > współpracy - przez którąkolwiek ze stron - jest o wiele prostsze.

    Nie przesadzajmy. To chyba oczywiscte - facet jest dorosly, wie co robi.
    Ale mnie nurtuje inna rzecz. Skoro - jako DG - swiadczylby te uslugi dla
    przedsiebiorcy(-ów) tylko, to czy ni elepiej jest przejsc od nowego roku z
    umowy o prace na umowy o dzielo + drobne umowy zlecenia - np. 95% kasy na
    UoD i jakies 5% znalezc czynnosci swietnie pasujace pod UZl. Umowy
    odpowiednio skonstruowac, zeby nie podpadaly pod VAT, zeby byly 50%-we KUP.
    Chyba co jak co, ale dziennikarska robota pod umowy o dzielo pasuje jak
    ulal!
    Oczywiscie nie wiadomo, jak by to bylo rozwiazane organizacyjnie - jako
    wykonawca nie powinien przeciez miec obowiazku przychodzenia do roboty, ale
    podatkowo byloby o wieeele korzystniejsze od umowy o prace. Socjalnie
    oczywiscie, ze mniej - ale, jak mowie, zakladamy, ze Jarek wie co robi
    (oczywiscie nie TEN Jarek, tylko autor watku).

    Pozdrawiam
    SDD