  • 1. Data: 2006-11-24 20:05:47
    Temat: Wielkość liter :)
    Od: t <r...@o...pl>

    Jak to z tym jest

    "ALFA Jan Kowalski" vs "ALFA JAN KOWALSKI" vs "alfa jan kowalski" vs ... ?

    Czy i gdzie jest granica?

  • 2. Data: 2006-11-24 21:50:15
    Temat: Re: Wielkość liter :)
    Od: "m." <m...@W...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak to z tym jest
    >
    > "ALFA Jan Kowalski" vs "ALFA JAN KOWALSKI" vs "alfa jan kowalski" vs ... ?
    >
    > Czy i gdzie jest granica?

    ale o so chodzi?

    m.

  • 3. Data: 2006-11-24 22:07:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 24 listopada 2006 21:05
    (autor t
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.tjjd3xdj5o25xk@unknown>):

    > Jak to z tym jest
    >
    > "ALFA Jan Kowalski" vs "ALFA JAN KOWALSKI" vs "alfa jan kowalski" vs ... ?
    >
    > Czy i gdzie jest granica?

    Jest. Od strony wschodniej na Bugu na przykład.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 4. Data: 2006-11-24 22:23:03
    Temat: Re: Wielko?ae liter :)
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-11-2006 o 22:50:15 m. <m...@W...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    No bardzo fajne odpowiedzi ale ja sie pytam calkiem powaznie mimo że
    pytanie brmzi absurdalnie
    - czy wielkośc liter ma znaczenie czy nie.
    Mam w EDG "ALFA Jan Kowalski", na fakturach albo tak samo albo "ALFA JAN
    KOWALSKI",
    a zastanawiam sie czy "alfa jak kowalski" tez moze byc i z czego to wynika.

  • 5. Data: 2006-11-25 00:18:46
    Temat: Re: Wielko?a liter :)
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "t" <r...@o...pl> wrote in message news:op.tjjkgpk45o25xk@unknown...

    > No bardzo fajne odpowiedzi ale ja sie pytam calkiem powaznie mimo że
    > pytanie brmzi absurdalnie
    > - czy wielkośc liter ma znaczenie czy nie.

    ALE W CZYM?

  • 6. Data: 2006-11-25 06:28:12
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-11-2006 o 01:18:46 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > "t" <r...@o...pl> wrote in message

    > ALE W CZYM?

    W firmie/nazwie :)

  • 7. Data: 2006-11-26 10:53:21
    Temat: Re: Wielkosc liter :)
    Od: "Aleksander" <s...@o...pl>

    > W firmie/nazwie :)

    Na fakturze musi być podana nazwa podmiotu, tzn. w wypadku osoby fizycznej
    musi być podane jej imię i nazwisko.

    Nie wiem, czy napisanie imienia i nazwiska samymi małymi literami może być
    podstawą np. do zakwestionowania prawa do odliczenia VAT przez kontrahenta

    Podmiot został oznaczony JEDNOZNACZNIE, więc niby jest OK, ale
    jednocześnie został popełniony błąd ortograficzny, czyli możnaby zaryzykować
    stwierdzenie, że jednak nazwa została podana niepoprawnie i zakwestiować VAT

    Oczywiście urzędnik będzie ryzykować ew. ośmieszenie się w sądzie
    tylko wtedy jeśli od tego zależy jego premia, w wysokości np. 5.000 zł

    Druga uwaga ortograficzna: skróty pisze się dużymi literami, więc
    błędem byłoby np. pphu "miś" Jan Kowalski, bo PPHU powinno być pisane dużymi

    ale kwestia czy słowo "miś" napiszemy z dużej czy z małej, powinna być
    moim zdaniem obojętna z punktu widzenia prawa podatkowego

    Nie wiem, czy w ogóle można czepiać się "dodatkowych oznaczeń" w nazwie,
    jeśli imię i nazwisko podane są poprawnie.

    Jedyny sposób na 100% pewne ustalenie sprawy, to:

    1) znaleźć podatnika który przyprawił rogi (zaciągnął do łóżka żonę)
    jednocześnie naczelnikowi urzędu skarbowego i naczelnikowi izby skarbowej

    2) upewnić się że "dziwnym zbiegiem okoliczności" podatnik ten jest
    co roku losowany do różnych kontroli a to PIT a to VAT, a jak one
    wychodzą, natychmiast wchodzą nielimitowane kontrole krzyżowe

    3) takiemu trefnemu podatnikowi wystawić fakturę na 100.000zł netto
    i wpisać nazwę z błędami ortograficznymi zaproponowanymi powyżej

    4) zobaczyć, czy kontrola zakwestionuje fakturę, i czy NSA albo SN
    weźmie podatnika w obronę.

    pozdr

  • 8. Data: 2006-11-26 10:55:48
    Od: "Aleksander" <s...@o...pl>

  • 9. Data: 2006-11-26 12:35:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Aleksander <s...@o...pl> w

    > Druga uwaga ortograficzna: skróty pisze się dużymi literami, więc
    > błędem byłoby np. pphu "miś" Jan Kowalski, bo PPHU powinno być pisane dużymi

    Jak dużymi? Na pół strony, czy wystarczy na 1/3? ;P

    > ale kwestia czy słowo "miś" napiszemy z dużej czy z małej, powinna być
    > moim zdaniem obojętna z punktu widzenia prawa podatkowego

    Z dużej... z małej... to jest rusycyzm ;>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2006-11-26 13:08:25
    Od: s...@o...pl

    > Z dużej... z małej... to jest rusycyzm ;>

    ustawa przewiduje sankcje w wypadku napisania nazwy z błędem.

    nie wiem, czy przy złej woli urzędnika, błąd ortograficzny może
    wywołać negatywne skutki dla podatnika. Zakładam że tak (bo jak wiadomo,
    urzędy bywają złośliwe z natury, a urzędnicy chcą premii i wiedzą, że
    bezpieczniej jest przyłapać uczciwego człowieka na błędzie formalnym niż
    zadrzeć z mafią paliwową i martwić się czy dziecko jutro wróci ze szkoły)

    trzeba by ustalić, czy istnieje akt prawny nakazujący stosowanie się
    do powszechnie (u)znanych zasad ortograficznych języka polskiego, a jeśli
    tak, to czy powoduje on skutki dla podatku dochodowego oraz VAT-u.

    pozdr
    Aleksander