  • 1. Data: 2004-08-23 08:46:46
    Temat: Witam - Komis - Pomoc
    Od: "WILICOM" <l...@k...pl>

    Witam

    Zakładam komis i mam prośbę o rozpisanie transakcji komisowej wg obecnych
    przepisów.
    Co się zmieniło na niekorzyść i jak to obejść.

    Z góry dziękuje i pozdrawiam, WL

  • 2. Data: 2004-08-24 11:37:19
    Temat: Re: Witam - Komis - Pomoc
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Zakładam komis i mam prośbę o rozpisanie transakcji komisowej wg obecnych
    > przepisów.
    > Co się zmieniło na niekorzyść i jak to obejść.
    Po liczbie odpowiedzi widzisz jak klarowny jest to temat. Jako piszący
    program związany z działalnością komisową również jestem żywotnie
    zainteresowany rozwikłaniem zagadek w temacie. Rzucam wici tu i tam, by
    upewnić się w poprawności swego rozwiązania. W efekcie coś co wydawało mi
    się jasne i oczywiste przez każdego rozmówcę (nawet co niektórzy szczycą się
    tytułami doradców podatkowych) lub felietonistę potrafi być gmatwane do
    granicy, w której sami się gubią.
    Zdaj się na biuro rachunkowe. Jeśli sposób prowadzenia dokumentacji przez
    biuro będzie zbieżny z poglądem kontrolera to będziesz mieć szczęście. Czego
    Ci życzę.
    Darek

  • 3. Data: 2004-08-24 17:24:24
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > Zakładam komis i mam prośbę o rozpisanie transakcji komisowej wg obecnych
    > przepisów.
    > Co się zmieniło na niekorzyść i jak to obejść.
    >
    > Z góry dziękuje i pozdrawiam, WL
    ===========
    z tego co mi wiadomo, w vacie komis opodatkowany jest na zasadach art.120
    czyli marży. W dochodowym - nic się nie zmieniło, dochodem jest prowizja.
    Czyli w zasadzie na niekorzyść nic się nie zmieniło (poza papierami)

    Atomek

  • 4. Data: 2004-08-25 06:03:18
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Masz ochotę za ciągnięcie tematu?
    Darek

  • 5. Data: 2004-08-25 06:41:59
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cgftjq$1hq$1@news.onet.pl...

> [...]
    > czyli marży. W dochodowym - nic się nie zmieniło, dochodem jest prowizja.
    > Czyli w zasadzie na niekorzyść nic się nie zmieniło (poza papierami)

    z tego co mi wiadomo, to metoda marży dotyczy autohandlu
    natomiast komis sprzedając samochód w komisie powninno doliczać
    sie VAT od ceny za która się sprzedaje

  • 6. Data: 2004-08-25 06:50:20
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > z tego co mi wiadomo, to metoda marży dotyczy autohandlu
    > natomiast komis sprzedając samochód w komisie powninno doliczać
    > sie VAT od ceny za która się sprzedaje
    Jedna z przejściowych teorii.
    Darek

  • 7. Data: 2004-08-25 07:05:45
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

    Użytkownik "pisarz" <q...@q...co> napisał w wiadomości
    > Jedna z przejściowych teorii.
    > Darek

    poczytaj sobie proszę dodatek Dobra Firma z gazety Rzeczpospolita
    i nie jest to teoria tylko tak powinno sie postepować
    US też powinien ci tak odpowiedzieć

  • 8. Data: 2004-08-25 07:10:32
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > poczytaj sobie proszę dodatek Dobra Firma z gazety Rzeczpospolita
    > i nie jest to teoria tylko tak powinno sie postepować
    > US też powinien ci tak odpowiedzieć
    to poczytaj _wszystkie_ dodatki od 01.05, _wszystkie_ rozporządzenia od
    29.04 (jeśli dobrze pamiętam), wtedy przekanasz się, że w zależności od daty
    wstawienia pojazdu w komis _oraz_ daty sprzedaży należy "różnie sprzedać"
    Darek

  • 9. Data: 2004-08-25 07:15:12
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

> [...]
    daty
    > wstawienia pojazdu w komis _oraz_ daty sprzedaży należy "różnie sprzedać"
    oczywiście z tym się zgodzę
    jeżeli auto zostało wstawione do komisu przed 01.05 to obowiazują stare
    zasady a jak po 01.05 to nowe (niestety nie za bardzo korzystne)
    jeżeli wiesz jak to robic to dlaczego wystawiasz takie pytanie na forum ?
    Przemo

  • 10. Data: 2004-08-25 07:24:30
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > jeżeli auto zostało wstawione do komisu przed 01.05 to obowiazują stare
    > zasady a jak po 01.05 to nowe (niestety nie za bardzo korzystne)
    to tylko część prawdy

    > jeżeli wiesz jak to robic to dlaczego wystawiasz takie pytanie na forum ?
    Sorry, ale nie ja rozpocząłem wątek, jak sprzedać auto to sprawa się już w
    miarę wykrystalizowała, pytającego może historia nie interesować, ale
    pozostaje, wg mnie, jeszcze kilka niejasności:
    1. Co nabijać na kasę fiskalną
    2. Jak wpisy dokonywać w kpr

    Darek