  • 1. Data: 2004-08-23 08:09:47
    Temat: Import uslug?
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Mam problem z zakwalifikowaniem usługi.

    Firma polska zamawia sobie usługę u innej firmy zagranicznej majacej swoją
    siedzibę na Giblartarze. Usługa jest wykonana na Giblartarze.
    Treść usługi to "marketing service in connection with promotion and
    developing Firma Web Site"
    czyli ogólnie marketing, promocja. Ale tresc moze sie zmienić tak, aby to
    było coś innego np. opracowanie dokumentacji.

    czy taktować to jako import usług i naliczyć vat, bez mozliwości odliczenia?

    czy moze to w ogóle nie podlega vat?

    czytając nową definicję importu usług wcale nie jest to takie proste.
    w roku 2003 było jak byk napisane: import usług - usł.świadczone na
    teryteriom Polski, za których wykonanie należnosc jest przekazywana osobie
    lub jednostce majacej siedzibę badź miejsce zamieszkania za granicą.
    w leksykonie vat 2003 56. usługa podmiotu zagranicznego wykonana na terenie
    jego kraju:
    Jesli uslugę za granicą Polski wykonuje podmiot zagraniczny na rzecz
    podatnika polskiego (np.analizę zagranicznego rynku,magazynowanie
    towaru,transport towaru itp.) - nie podlega ona VAT.
    na podstawie art2 ust.1 starej ustawy o VAT.

    czegosc podobnego szukam w nowej ustawie i nie mogę znalezc, a boje sie ze
    własnie definicja importu usług sie zmieniła i to podlega vat.

    czy ktoś ma jakies wskazówki?

    L.

  • 2. Data: 2004-08-23 09:25:35
    Temat: Re: Import uslug?