  • 1. Data: 2006-05-26 08:04:15
    Temat: Witryna WWW a podatki
    Od: "vitay" <v...@n...com>

    Witam

    Zamierzam otworzyć serwis w Internecie ale nie posiadam firmy
    i chciałem się dowiedzieć jak w sposób legalny można przyjmować np.
    pieniądze
    za opublikowanie na mojej witrynie banera reklamowego.
    Czy dałoby to się zrobić na zasadzie darowizny, że firma przekazuje mi
    darowizne
    a ja umieszczam na mojej witrynie baner tej firmy?

  • 2. Data: 2006-05-26 08:08:07
    Temat: Re: Witryna WWW a podatki
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    vitay wrote:

> [...]
    > darowizne
    > a ja umieszczam na mojej witrynie baner tej firmy?

    Zarejestuj się (bezpłatnie) w witrynie podatki.pl a potem poczytaj
    http://podatki.pl/artykuly/4_56.htm

  • 3. Data: 2006-05-26 08:34:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 May 2006, vitay wrote:

    > za opublikowanie na mojej witrynie banera reklamowego.
    > Czy dałoby to się zrobić na zasadzie darowizny, że firma przekazuje mi
    > darowizne
    > a ja umieszczam na mojej witrynie baner tej firmy?

    Wtedy to nie jest darowizna.
    Darowizna jest "za nic" a nie "za coś".

    Przejrzyj wyszukiwarką:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&scoring=r&num=100&hl=pl
    zapodając słowa kluczowe, w tym "najem". Kilka dyskusji było :) to coś
    znajdziesz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-05-26 09:01:59
    Od: "vitay" <v...@n...com>

    Na grupie znalazłem coś takiego, czy z tego można skorzystać???

    "Lecz w twoim przypadku można zastosować kruczek:
    Jeżeli zakupiłeś miejsce na serwerze i z umowy wynika, że jest to twoja
    własność, a nie dzierżawa oraz sprzedajesz kawałek tego miejsca:
    - w czasie krótszym niż 6 m-cy od dnia zakupu virtualnej własności:
    musisz dla celów podatkowych sporządzić umowę kupna-sprzedaży, a w
    rozliczeniu
    rocznym dokonać proporcjonalnego obliczenia kosztów poniesionych za ten
    kawalek
    miejsca a od różnicy między przychodem a tak obliczonym kosztem zapłacić
    podatek

    - w czasie powyżej 6 m-cy od dnia zakupu virtualnej własności:
    możesz uznać to jako srzedaż rzeczy używanej, która nie podlega
    opodatkowaniu

    Umowa kupna-sprzedaży nie musi być sporządzona na piśmie!

    Tak więc, jeżeli od momentu zakupu miejsca na serwerze d dnia pierwszej
    sprzedaży części tego miejsca minęło 6 miesięcy możesz nie robić nic. "

  • 5. Data: 2006-05-26 09:28:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 May 2006, vitay wrote:

    > Na grupie znalazłem coś takiego, czy z tego można skorzystać???

    Podaj link do archiwum albo message-id :)

    > - w czasie powyżej 6 m-cy od dnia zakupu virtualnej własności:
    > możesz uznać to jako srzedaż rzeczy używanej

    Wiesz co to jest "rzecz"?
    Bo mi się z wartością *niematerialną* nijak nie kojarzy.
    IMHO naciągane aż trzeszczy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-05-26 10:36:44
    Od: "vitay" <v...@n...com>

    > Podaj link do archiwum albo message-id :)

    > Wiesz co to jest "rzecz"?
    > Bo mi się z wartością *niematerialną* nijak nie kojarzy.
    > IMHO naciągane aż trzeszczy...

    Jak by się tak wgłębiać to wykupiona przestrzeń, czyli kawałek dysku->
    fragment fizycznego talerza HDD.
    To tak poważnie to nie istnieje żaden przepis na to, aby prowadzić witrynę i
    przyjmować pieniądze bez firmy?

    http://groups.google.pl/group/pl.biznes/browse_threa
    d/thread/aaa546c9088aa46/b7fe41327b65352a?lnk=st&q=w
    +czasie+powy%C5%BCej+6+m-cy+od+dnia+zakupu+virtualne
    j+w%C5%82asno%C5%9Bci%3A&rnum=1&hl=pl#b7fe41327b6535
    2a

  • 7. Data: 2006-05-26 10:49:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    vitay napisał(a):

> [...]
    > fragment fizycznego talerza HDD.
    > To tak poważnie to nie istnieje żaden przepis na to, aby prowadzić witrynę i

    Dogadać się z zaprzyjaźnioną firmą....

    p. m.

  • 8. Data: 2006-05-26 11:12:07
    Od: "vitay" <v...@n...com>

    > Dogadać się z zaprzyjaźnioną firmą....
    >
    > p. m.

    No już próbowałem gadać, ale akurat nie dało rady

  • 9. Data: 2006-05-26 11:37:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    vitay napisał(a):

    > No już próbowałem gadać, ale akurat nie dało rady

    Zaprzyjaźnić się z inną firmą i się z nią dogadać :)

    p. m.

  • 10. Data: 2006-05-26 20:50:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 May 2006, vitay wrote:

    > To tak poważnie to nie istnieje żaden przepis na to, aby prowadzić
    > witrynę i przyjmować pieniądze bez firmy?

    Ja tak sobie gdybam na temat najmu właśnie.
    Najem nie wymaga prowadzenia DG.
    Dziwi mnie że takiego podejścia w opisie na podatki.pl nie wyjaśniali
    (np. "dlaczego nie") - dopisałem uwagę, może czytają ;)
    Moim zdaniem strona www jest typową wartością niematerialną, utworem
    do którego przysługuje prawo majątkowe (i fakt bezpłatnej publicznej
    prezentacji nic do tego nie ma - prawo POWIELANIA nadal jest
    przy autorze).
    Czyli patrząc z tego p. widzenia mamy do wyboru:
    - uznanie że jest to czerpanie korzyści z praw majątkowych
    - uznanie że jest to najem (w ustawie NIE MA zapisu "najem rzeczy",
    jest "najem")

    Obie formy uzyskiwania dochodów nie są sklasyfikowane jako DG.
    Tylko w momencie jak są uzyskane *w ramach DG* lub *na sprzęcie
    który jest "związany z DG"* (poprzez zaewidencjonowanie lub
    nabycie "w celu") będą się do DG zaliczać - art.14.1e UoPDoOF na
    przykład.

> [...]
    +czasie+powy%C5%BCej+6+m-cy+od+dnia+zakupu+virtualne
    j+w%C5%82asno%C5%9Bci%3A&rnum=1&hl=pl#b7fe41327b6535

    Thx.
    Mnie "sprzedaż" nie przekonuje :)
    Dlaczego?
    Nie można sprzedać "częsci przyłączonej".
    Nie można sprzedać (samego) dysku który *jest w komputerze*.
    Zabrania tego Kodeks Cywilny - aby dysk sprzedać trzeba go
    "odłączyć od rzeczy głównej".
    Sprawdź!
    Wniosek z tego taki że jedyna możliwość "sprzedania czegoś"
    w stylu proponowanym przez Krzysztofa to sprzedaż *udziału
    w komputerze*. W *całym* komputerze.
    Druga sprawa - sprzedaż "czegoś" to przekazanie własności (lub
    części własności, na współudział) w sposób że tak ujmę hm...
    "skwantowany".
    Czyli jak sprzedamy 10% udziału to te 10% już *nie jest nasze*.
    Sprzedając po 10% komputera miesięcznie po 10 miesiącach nie
    mamy komputera :>
    A jak chcemy "sprzedawać prawo do korzystania" to taka transakcja
    (odpłatna) jest najmem lub dzierżawą - i tyle...
    I bynajmniej nie proponuję rozważania najmu komputera - bo wtedy
    pojawi się problem najmu oprogramowania (posiadacz "egzemplarza
    utworu" ma bezwzględne prawo do sprzedania go, ale najem
    "egzemplarza" lub dowolnej postaci licencji wymaga OSOBNEGO
    uprawnienia - jak się kupi program to typowo sprzedać go
    wolno ale wynająć nie!)
    Czyli za punkt operacji trzeba przyjąć stronę www jako taką.
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)