eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Wkład początkowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2006-04-08 20:17:33
    Temat: Wkład początkowy
    Od: Martinez <m...@p...fm.NOSPAM>

    Witam!

    Czy zakładając działalność gosp. muszę deklarować jakiś wkład pocątkowy?
    Mam trochę odłożonej kasy, którą chciałbym wykorzystać w działalności.
    Jak to zaewidencjonować?

    Jak wciągnąć na stan rzeczy (biurko, komp.), które posiadam i chciałbym
    wykorzystywać je od tej pory w firmie a nie mam na nie faktur zakupu?

    Pozdrawiam
    Martinez


  • 2. Data: 2006-04-09 09:50:11
    Temat: Re: Wkład początkowy
    Od: <g...@n...pl>


    Użytkownik "Martinez" <m...@p...fm.NOSPAM> napisał w wiadomości
    news:slrne3g6mn.1fc6.martinezo@phoenix.netsens.org..
    .
    > Witam!
    >
    > Czy zakładając działalność gosp. muszę deklarować jakiś wkład pocątkowy?
    > Mam trochę odłożonej kasy, którą chciałbym wykorzystać w działalności.
    > Jak to zaewidencjonować?
    >
    > Jak wciągnąć na stan rzeczy (biurko, komp.), które posiadam i chciałbym
    > wykorzystywać je od tej pory w firmie a nie mam na nie faktur zakupu?
    >
    > Pozdrawiam
    > Martinez


    Jesli nie zakładasz zadnej spółki to nie musisz miec wkładu
    poczatkowego.A wyposazenie typu komputer itp. możesz wycenic sam i wpisać do
    ewidencji wyposazenia jesli wartośc przekracza 1500 zł lub do ewidencji
    srodków trwałych o ile jest wyższa .



  • 3. Data: 2006-04-09 10:09:12
    Temat: Re: Wkład początkowy
    Od: Martinez <m...@p...fm>

    Dnia 09.04.2006 <g...@n...pl> <g...@n...pl> napisał/a:

    > Jesli nie zakładasz zadnej spółki to nie musisz miec wkładu
    > poczatkowego.A wyposazenie typu komputer itp. możesz wycenic sam i wpisać do
    > ewidencji wyposazenia jesli wartośc przekracza 1500 zł lub do ewidencji
    > srodków trwałych o ile jest wyższa .

    Nie musze dokumentować skąd się wzięły pieniądze na rachunku firmowym na samym
    początku działalności? (jeśli wpłacę na nie uzbierane środki własne).

    Co do wyposażenia. Nie muszę mieć faktur zakupu na rzeczy wycenione
    i wpisane do ewidencji?

    Martinez


  • 4. Data: 2006-04-09 10:22:58
    Temat: Re: Wkład początkowy
    Od: <g...@n...pl>


    Użytkownik "Martinez" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:slrne3hn7a.1lh4.martinezo@phoenix.netsens.org..
    .
    > Dnia 09.04.2006 <g...@n...pl> <g...@n...pl> napisał/a:
    >
    > > Jesli nie zakładasz zadnej spółki to nie musisz miec wkładu
    > > poczatkowego.A wyposazenie typu komputer itp. możesz wycenic sam i
    wpisać do
    > > ewidencji wyposazenia jesli wartośc przekracza 1500 zł lub do ewidencji
    > > srodków trwałych o ile jest wyższa .
    >
    > Nie musze dokumentować skąd się wzięły pieniądze na rachunku firmowym na
    samym
    > początku działalności? (jeśli wpłacę na nie uzbierane środki własne).
    >
    > Co do wyposażenia. Nie muszę mieć faktur zakupu na rzeczy wycenione
    > i wpisane do ewidencji?
    >
    > Martinez
    >

    Moim zdaniem odpowiedz na oba pytania brzmi : nie musisz. Ale moze ktos
    uwaza inaczej?



  • 5. Data: 2006-04-10 06:56:45
    Temat: Re: Wkład początkowy
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    >
    > Użytkownik "Martinez" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > news:slrne3hn7a.1lh4.martinezo@phoenix.netsens.org..
    .
    > > Dnia 09.04.2006 <g...@n...pl> <g...@n...pl> napisał/a:
    > >
    > > > Jesli nie zakładasz zadnej spółki to nie musisz miec wkładu
    > > > poczatkowego.A wyposazenie typu komputer itp. możesz wycenic sam i
    > wpisać do
    > > > ewidencji wyposazenia jesli wartośc przekracza 1500 zł lub do ewidencji
    > > > srodków trwałych o ile jest wyższa .
    > >
    > > Nie musze dokumentować skąd się wzięły pieniądze na rachunku firmowym na
    > samym
    > > początku działalności? (jeśli wpłacę na nie uzbierane środki własne).
    > >
    > > Co do wyposażenia. Nie muszę mieć faktur zakupu na rzeczy wycenione
    > > i wpisane do ewidencji?
    > >
    > > Martinez
    > >
    >
    > Moim zdaniem odpowiedz na oba pytania brzmi : nie musisz. Ale moze ktos
    > uwaza inaczej?
    >
    Prawidłowo. Nie musi. 17 lat temu zaczynałem z zapasem towarów o wartości ponad
    700 mln, obecnie 70 tys. i nikt się nawet nie zająknął na ten temat a kontroli
    trochę już było, łącznie z UKS. Opłaca się mieć duży zapas początkowy aby było
    potem z czego " pokrywać straty ". Tyle że to trochę wyższy stopień
    wtajemniczenia. Ale miałem dobrego nauczyciela.

    Pozdrawiam.


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 6. Data: 2006-04-10 07:42:53
    Temat: Re: Wkład początkowy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    g...@n...pl wrote:

    >> > Jesli nie zakładasz zadnej spółki to nie musisz miec wkładu
    >> > poczatkowego.A wyposazenie typu komputer itp. możesz wycenic sam i
    > wpisać do
    >> > ewidencji wyposazenia jesli wartośc przekracza 1500 zł lub do
    >> > ewidencji srodków trwałych o ile jest wyższa .
    >>
    >> Nie musze dokumentować skąd się wzięły pieniądze na rachunku firmowym
    >> na
    > samym
    >> początku działalności? (jeśli wpłacę na nie uzbierane środki własne).
    >>
    >> Co do wyposażenia. Nie muszę mieć faktur zakupu na rzeczy wycenione
    >> i wpisane do ewidencji?
    >>
    >> Martinez
    >>
    >
    > Moim zdaniem odpowiedz na oba pytania brzmi : nie musisz. Ale moze
    > ktos uwaza inaczej?

    Ja uważam inaczej.

    1. Jeśli np dotychczas nigdy nie pracowałeś. I nagle pojawi ci się
    remanent początkowy w DG 500.000 PLN to możesz być pewien, że Urząd
    Skarbowy przy pierwszej kontroli sie tym zanteresuje.

    2. Istnieją tylko dwie możliwości wprowadzenia do DG rzeczy kupionych
    wcześniej. Wpis do ewidencji wyposażenia do tych możliwości nie należy.
    a) remanent początkowy - może dotyczyć tylko towarów handlowych i
    materiałów, a nie wyposażenia.
    b) wpis do ewidencji środków trwałych - dotyczyć może czegoś co spełnia
    warunki zaliczenia do ŚT, czyli przewidywany okres użytkowania >= 1
    rok. Takie ŚT amortyzuje się (byc może jednorazowo gdu wartość<3500 zł)
    W obu wypadkach nie jest konieczne posiadanie faktur zakupu.


  • 7. Data: 2006-04-10 07:46:56
    Temat: Re: Wkład początkowy
    Od: Martinez <m...@p...fm>

    Dnia 10.04.2006 złodziej podatków <e...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Prawidłowo. Nie musi. 17 lat temu zaczynałem z zapasem towarów o wartości ponad
    > 700 mln, obecnie 70 tys. i nikt się nawet nie zająknął na ten temat a kontroli
    > trochę już było, łącznie z UKS. Opłaca się mieć duży zapas początkowy aby było
    > potem z czego " pokrywać straty ". Tyle że to trochę wyższy stopień
    > wtajemniczenia. Ale miałem dobrego nauczyciela.
    >

    Rozumiem. Dzięki.
    Jak najlepiej zrobić coś takiego:

    Kupić towar jeszcze przed startem DG a fakturę otrzymać po uruchomieniu DG?

    Martinez

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1