    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Własna działalność a współmałżonek
    Date: Fri, 17 Sep 2004 13:18:45 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > [...]
    >

    > Jakoś tak mam śmiałość przytoczyć z głowy (oczywiście numeru "10"
    > nie pamiętam ale mam niemal pewność że to ten :)) bez czytania:
    > "wartość pracy podatnika, małżonka i dzieci nie stanowi KUP".

    Art. 23 Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:[...]
    10) wartości własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich
    dzieci, a w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej
    lub osobowej spółki handlowej - także małżonków i małoletnich dzieci
    wspólników,

    > Bardzo się pomyliłem ?

    W sumie ani troche ;-)

    > I czego to ma dowodzić *ponad to* co zapisano ??

    Oczywiście niczego.
    Tak samo jak fakt że wydatki na moja osobista kawę w biurze nie sa
    ksztem ( a na pracownika lub kontrahena są) nie znaczy że nie mogę sobie
    tej kawy kupić i w biurze wypić, płacąc od tego podatek ;-)
    Mogę nawet tą kawę kupić w hurtowni na firme ;-)

    > Ja prosiłem o przepis ZAKAZUJĄCY ZATRUDNIENIA - bo twierdziłeś
    > że "nie można". Można, trzeba zapłacić dwa razy podatek od wykazanej
    > pensji - nic dziwnego jak na podatki ;>

    Taki zakaz lub wyłączenie musiałoby się znajdowac w KP, bo to KP mówi co
    to jest stosunek pracy. I stosunek pracy zostaje zawiązany bez względu
    na to jak i czy dochód z tej pracy jest opodatkowany ani czy jest
    kosztem dla pracodawcy ;-)

    Na dodatek pojęcie stosunku pracy jest na tyle szerokie że łatwiej
    udowodnic że cos stosunkiem pracy jest niż że nim nie jest ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl