    From: zegarek <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Własne towary
    Date: Fri, 26 Nov 2010 05:00:19 -0800 (PST)

    >   Czy zdajesz sobie sprawę, kiedy tak NAPRAWDĘ sprzedany towar
    > staje się kosztem - w przypadku "zasadniczym" (wg ustawy,
    > bez wyjątku czynionego dla KPiR) oraz (w przypadku KPiR)
    > z uwzględnieniem remanentów (w tym zarządzanych w trakcie
    > roku podatkowego, czy to przez podatnika czy przez US)?

    W kpir jest pewnego rodzaju fikcja i koszty się rzeczywiście oblicza
    pod koniec roku, bo temu służy spis z natury pod koniec roku, w pełnej
    księgowości koszty uwzględnia się na bieżąco odpowiednio do uzyskanego
    przychodu.

    >   Hm... kupujesz (teraz, już prowadząc DG) jakiś towar.
    >   Jak sądzisz, ten towar jest to majątek prywatny czy państwowy, a może
    > jeszcze jakiś inny?
    >   :D

    Oczywiście prywatny. Wiem, że w działalności nie ma odrębnego majątku
    firmy, po prostu jest to majątek osoby fizycznej prowadzącej
    działalność.
    Po prostu nie wiem w jaki sposób ująć w kpir tę cześć majątku która
    posiadam przed rozpoczęciem działalności, a chciałbym ją sprzedawać w
    ramach firmy. Nie mogę wpisać tych moich zegarów do początkowego spisu
    z natury, bo nie posiadam żadnych dowodów dokumentujących ich wartość
    (cenę nabycia lub zakupu). Chciałbym jednak te przedmioty sprzedawać w
    moim sklepie (oferta sklepu obejmować będzie przedmioty wyposażenia
    wnętrz). Nie wiem jednka jak wykazać ich posiadanie w kpir , skoro
    ujęcie ich w początkowym spisie z natury nie jest możliwe. Jeśli
    przykładowo sprzedam 4 zegary (z siedmiu), to oczywiście przychód z
    ich sprzedaży mogę wpisać do kolumny 7 kpir, ale pozostaną mi jeszcze
    3 zegary które musiałbym uwzględnić w spisie z natury na zakończenie
    roku - i tutaj jest dylemat, bo też muszę dokonać ich wyceny a nie mam
    żadnego dokumentu. Reasumując, nie wiem jak uwzględnić w działalności
    gospodarczej (w kpir) posiadane przeze mnie przedmioty, które
    chciałbym sprzedawać (włączyć do oferty sklepu),a co do których nie
    mam obecnie żadnych dokumentów potwierdzających fakt ich nabycia.
    Oczywiście wiem, że mógłbym je sprzedawać poza działalnością
    gospodarczą, ale nie o to chodzi...