    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wniesienie wkładu do s.c.
    Date: Thu, 13 Jan 2005 13:41:42 +0100

    On Thu, 13 Jan 2005, Graszka wrote:
    [...]
    >+ > Ale amortyzacja już zamortyzowanego ST mi się wydaje co najmniej
    >+ > podejrzana :) - no chyba że z tytułu "wyprowadzenia z DG" był
    >+ > poprzednio przychód do opodatkowania :( !
    >+
    >+ Art. 24 ust.3 pkt 3 updof - "Nie ustala się dochodu na dzień likwidacji,
    >+ jeżeli:
    >+ (...)
    >+ 3) osoba fizyczna wniosła w formie wkładu lub aportu do spółki cywilnej albo
    >+ spółki prawa handlowego składniki majątku objęte remanentem".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Na moje oko ten przepis nie ma nic do ST.

    >+ To jeśli chodzi o dochodowy i to co jego dotyczy.

    Nienienie :)
    Mi chodzi o ST.
    Jak dla mnie jest oczywiste że (bez względu na manewr dokonany
    w formie "przekazania", "wniesienia" czy czego tam) podatku dochodowego
    od ST ujętego w ewidencji nie ma i już.
    Mam zastrzeżenia do amortyzowania tego (już zamortyzowanego) ST !

    >+ Co do podatku VAT

    A nie. Tego się nie czepiam :)
    [...]
    >+ przedsiębiorstwa do spółki. Wszystko przedyskutowane z US-em i przetrenowane
    >+ przez innych, którzy wcześniej poszli tą ścieżką "przekształcenia".

    Doceniam :)
    Usiłuję dojść do tego czy to ustawodawca zostawiłby lukę (dobrze
    byloby wiedzieć ;>) czy też autorytety się JEDNAK mylą.
    Patrząc na zasady rozliczania ST koncept dwukrotnego zaliczenia
    WP ST w KUP bez osiągnięcia przychodu w międzyczasie byłby
    ewidentnym naruszeniem zasad :)
    Kupujemy ST: stan rozliczenia "-1 dla podatnika" (wydał pieniądze
    a nie ma kosztu).
    Amortyzujemy (do końca) - stan "0" (tyle ile wydał poszło w KUP)
    Wnosimy do SC - stan "0"
    Amortyzujemy - "+1 dla podatnika", tyle ile wydał poszło w KUP dwa razy.

    >+ > Z samego "pozostawienia u podatnika" przecież przychodu nie ma.
    >+ >
    >+ > Nie łapiesz się czasem pod:
    >+ > ++++
    >+ > 3. Podmioty powstałe w wyniku zmiany formy prawnej, podziału
    >+ > albo połączenia podmiotów, o których mowa w art. 22g ust. 12
    >+ > lub 13, dokonują odpisów amortyzacyjnych z uwzględnieniem
    >+ > dotychczasowej wysokości odpisów
    [...]
    >+ Raczej art. 22 g ust.1 pkt 4. - "Za wartość początkowa (...) uważa się:
    >+ (...)
    >+ 4) w razie nabycia w postaci wkładu niepieniężnego (aportu) wniesionego do
    >+ spółki cywilnej lub osobowej spółki handlowej - ustaloną przez wspólników na
    >+ dzień wniesienia wkładu lub udziału, wartość poszczególnych środków trwałych
    >+ oraz wartości niematerialnych i prawnych, nie wyższą jednak od ich wartości
    >+ rynkowej, z dnia wniesienia wkładu."

    Hm... powiadasz że te przepisy się wykluczają ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)