  • Data: 2010-06-28 08:50:02
    Temat: Re: Wspólne konto z partnerem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 26 Jun 2010, mw wrote:

    > Użytkownik "Agaton" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pewnie bardziej go ( a mnie też) interesuje, jak US patrzy na przelewy na to
    > konto.

    Formalnie, to US powinien stosować się do art.65 Kodeksu cywilnego.
    A równie formalnie, US implementując ten zapis może wystawić tezę
    "my uważamy że było tak a tak - i niech Pan udowodni że było inaczej".
    Jeśli użytkowanie było sprzeczne z umową (z umową z bankiem), z prawem
    (bankowym, na podstawie którego umowa została zawarta) i tak dalej,
    to piłeczka rzeczywiście będzie po stronie użytkowników.

    > Tzn. czy dalej obowiązuje kwota ok. 5 tys. ( nie pamietam dokladnie
    > ile) w ciagu 5 lat, zwolniona z podatku.

    Ale Ty zakładasz przyjęcie, że te wpłaty były darowizną.
    A jak nie wiadomo czym były, to z braku dowodów wstępnie można
    sobie znaleźć parę różnych wersji "czym były te pieniądze i jak
    powinny być opodatkowane" :D

    pzdr, Gotfryd