  • 1. Data: 2002-04-18 00:25:11
    Temat: Wspolne rozliczenie malzonkow
    Od: "Macieju" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Skrajnie głupie pytanie: jeżeli rozliczam się razem z żoną (PIT-37) to czy
    oboje się rozliczamy na jednym picie, czy każde z nas wypełnia swojego i
    wysyłamy oddzielnie ? Zgłupiałem zupełnie. Jeżeli oddzielnie to co z PIT-D i
    PIT-O? No i na dobitkę: czy na kopercie należy jako nadawcę wpisać nas oboje
    ?

    Pozdrawiam
    Macieju

  • 2. Data: 2002-04-18 05:44:32
    Temat: Re: Wspolne rozliczenie malzonkow
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    Możesz rozliczyć się na jednym formularzu(wspólny PIT-D i PIT-O, a możesz
    też osobno - jak Ci pasuje.
    Przy rozliczeniu osobno PIT-D składa jeden z małżonków (należy wypełnić
    dział "E" tego załącznika), drugi współmałżonek musi wypełnić poz. 39, 40,
    41 zeznania PIT-37. Natomiast PIT-O składa każdy z małżonków osobno.
    Co do koperty, jeśli rozliczycie się razem, to należy wpisać oboje.
    Na stronach gazety prawnej www.gazetaprawna.pl jest darmowy program do
    robienia PIT-ów, jest bardzo dobry, pokazuje ewentualne błędy, myślę, że
    powinien być pomocny.
    Pozdrawiam. Hania.

  • 3. Data: 2002-04-18 06:39:55
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-18 07:44, Użytkownik HANIA napisał:
    > Możesz rozliczyć się na jednym formularzu(wspólny PIT-D i PIT-O, a
    > możesz też osobno - jak Ci pasuje.
    Ej, ej, jeżeli rozliczą się na dwóch formularzach, to już rozliczaja
    sie osobno - każde liczy sobie podatek wg tabeli od swojego przychodu,
    a nie podatek x 2 od połowy wspólnych przychodów.
    A przeciez na tym mechanizmnie opiera sie cała korzyśc ze wspólnego
    rozliczania się małżonków. A więc - wcale nie jak pasuje.

    > Przy rozliczeniu osobno PIT-D składa jeden z małżonków (należy
    > wypełnić dział "E" tego załącznika), drugi współmałżonek musi
    > wypełnić poz. 39, 40, 41 zeznania PIT-37.
    I cały czas mówisz o rozliczaniu się osobno, a pytanie dotyczył
    konkretnie rozliczania się wspólnie.
    Jak wspólnie, to na jednym formularzu, jeden PIT-D, nic nie trzeba
    zaznaczać w poz. 39.40.41.
    A pit to albo 37 (działalność gospodarcza, najem i pokrewne jako
    warunek sine qua non) albo 36 (tylko umowy o pracę, zlecenia, dzieło,
    i pokrewne), zależy jakie dochody uzyskują.

    > Co do koperty, jeśli rozliczycie się razem, to należy wpisać oboje.
    Nie ma wielkiego znaczeni którego z małzonków wpisze się na kopercie,
    trzeba tylko zaznaczyć że to pit i jaki. W us i tak od razu zaglądaja
    do środka, a koperta ląduje w koszu.
    Najwazniejsz, to przechowywac kwitek z nadania.
    Oczywiście najlepiej oddac samemu i dostać pieczątkę na kopii. W razie
    bałaganu w US jesteśmy wygrani, czego pośrednio doświadczyłam rok temu.

    Maddy
    (posiadająca pieczątki na wszelkich
    mozliwych kopiach wszystkiego co sie da :-))

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-04-18 07:29:34
    Od: "Małgorzatka" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A pit to albo 37 (działalność gospodarcza, najem i pokrewne jako
    > warunek sine qua non) albo 36 (tylko umowy o pracę, zlecenia, dzieło,
    > i pokrewne), zależy jakie dochody uzyskują.

    A nie czasem na odwrot? Przepraszam, ze sie czepiam, ale wlasnie rozliczam
    pit-36 w zwiazku z prowadzeniem pozarolniczej dzialanosci gospodarczej :)
    Małgorzatka

  • 5. Data: 2002-04-18 07:40:44
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    Magdaleno. Wiem, że wspólne rozliczenie jest korzystniejsze, ale celewo
    napisałam "jak Ci pasuje", ponieważ w życiu są różne sytuacje, kiedy
    małżonkowie nie chcą się razem rozliczać, a niekiedy osobne rozliczenie nie
    ma żadnego wpływu na wynik obliczeń.
    Osobiście znam takie przypadki, kiedy małżonkowie mogąc rozliczać się
    wspólnie nie robią tego z różnych względów.
    Hania.

  • 6. Data: 2002-04-18 09:00:50
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-18 09:29, Użytkownik Małgorzatka napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A nie czasem na odwrot? Przepraszam, ze sie czepiam, ale wlasnie
    > rozliczam pit-36 w zwiazku z prowadzeniem pozarolniczej
    > dzialanosci gospodarczej :) Małgorzatka
    Ups.. sie mi numerki poprzestawiały. Masz racje, Małgorzatko!
    Ale wybacznie, po zadekretowaniu i zaksięgowaniu ok 50 wyciągów
    cyferki lataja mi juz przed oczami. :-)

    Maddy (oczywiście znowu krusze kanapki na klawiaturę :))

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl