    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wspolne rozliczenie malzonkow
    Date: Thu, 18 Apr 2002 08:39:55 +0200

    Dnia 02-04-18 07:44, Użytkownik HANIA napisał:
    > Możesz rozliczyć się na jednym formularzu(wspólny PIT-D i PIT-O, a
    > możesz też osobno - jak Ci pasuje.
    Ej, ej, jeżeli rozliczą się na dwóch formularzach, to już rozliczaja
    sie osobno - każde liczy sobie podatek wg tabeli od swojego przychodu,
    a nie podatek x 2 od połowy wspólnych przychodów.
    A przeciez na tym mechanizmnie opiera sie cała korzyśc ze wspólnego
    rozliczania się małżonków. A więc - wcale nie jak pasuje.

    > Przy rozliczeniu osobno PIT-D składa jeden z małżonków (należy
    > wypełnić dział "E" tego załącznika), drugi współmałżonek musi
    > wypełnić poz. 39, 40, 41 zeznania PIT-37.
    I cały czas mówisz o rozliczaniu się osobno, a pytanie dotyczył
    konkretnie rozliczania się wspólnie.
    Jak wspólnie, to na jednym formularzu, jeden PIT-D, nic nie trzeba
    zaznaczać w poz. 39.40.41.
    A pit to albo 37 (działalność gospodarcza, najem i pokrewne jako
    warunek sine qua non) albo 36 (tylko umowy o pracę, zlecenia, dzieło,
    i pokrewne), zależy jakie dochody uzyskują.

    > Co do koperty, jeśli rozliczycie się razem, to należy wpisać oboje.
    Nie ma wielkiego znaczeni którego z małzonków wpisze się na kopercie,
    trzeba tylko zaznaczyć że to pit i jaki. W us i tak od razu zaglądaja
    do środka, a koperta ląduje w koszu.
    Najwazniejsz, to przechowywac kwitek z nadania.
    Oczywiście najlepiej oddac samemu i dostać pieczątkę na kopii. W razie
    bałaganu w US jesteśmy wygrani, czego pośrednio doświadczyłam rok temu.

    Maddy
    (posiadająca pieczątki na wszelkich
    mozliwych kopiach wszystkiego co sie da :-))

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl