  • 1. Data: 2002-12-07 19:21:15
    Temat: Współpraca z Niemcami - pytanie
    Od: "Marcin Zagórski" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Tworzę szeroko rozumiane multimedia, i chcę zaatakować portfele niemieckie.
    W jaki sposób można się rozlilczać z firmami niemieckimi?
    Czy umowa o dzieło (nie mam firmy) wchodzi w rachubę i co teraz zrobić?
    A może lepiej założyć firmę i w taki sposób współpracować?
    Jaka papierkologia?
    Jakie podatki

    pzdr.

    marcin mzagor zagórski

  • 2. Data: 2002-12-08 17:29:04
    Temat: Re: Współpraca z Niemcami - pytanie
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    dokładnie jakie usługi bedziesz świadczył? jakie gotowe produkty bedziesz
    sprzedawał?(strony www? adresy? bazy danych?) wiecej info prosim
    Lora

  • 3. Data: 2002-12-09 09:19:36
    Od: "Marcin Zagórski" <m...@p...onet.pl>

    A więc generalnie prawie wszystko co tylko design może oznaczać.
    Wiem, że właśnie coś zależy od sprzedaży czegoś lub praw.
    A więc:

    Logotypy
    Strony WWW
    Animacje
    Prezentacje
    Animacje na DVD
    Programowanie skryptów
    Gry
    Etc.

    Co sprzedawać aby było fajnie, a nie 50% kasy albo i więcej na podatki?

    marcin zagórski

  • 4. Data: 2002-12-09 21:01:49
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    dla ciebie najlepiej pozostac osoba fizyczna i proponować im umowe o dzieło.
    w Polsce od umowy o dzieło zleceniodawca płaci 20% podatku a całość jest dla
    niego kosztem. ty możesz sobie pobraną przez niego zaliczke na podatek
    odpisać na koniec roku (jesli jeszcze sie dokształcasz, lub robisz coś co
    mozna odliczyć) to dostaniesz do zwrotu jeszcze te pare groszy. tak samo dla
    niemca - taka umowa o dzieło, jest dla niego w całości kosztem. nie ma mowy
    o Vacie. dla twojej info. na umowach zamieszczaj klauzulę ze produkt,
    wykonane dzieło podlega ochronie prawu autorskiemu - a wtedy podatek jest o
    połowę mniejszy. wszystkie strony www, bazy danych, programy, projekty,
    grafiki.... Jesli masz szczegółowe pyt. czekam...
    Lora

  • 5. Data: 2002-12-09 22:00:05
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    dla
    > niego kosztem. ty możesz sobie pobraną przez niego zaliczke na podatek

    Tak się zastanawiam - a jak zagraniczny zleceniodawca tej zaliczki jednak
    nie zapłaci to co wtedy ?
    Przecież jako podmiot zagraniczny nie podlega pod polskie prawo i nasze
    przepisy może zupełnie zignorować a żaden polski US nic mu nie zrobi.
    Jakie są wtedy konsekwencje dla zleceniobiorcy ?

    Pix

  • 6. Data: 2002-12-11 22:14:43
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    zadne, nie twoja brocha, ze tak powiem. czy jakis niemiec sie martwi o to
    czy polacy płacą podatki? ty wykonałes zlecenie, a reszta cie nie
    interesuje. to na nim ciąży obowiązek

  • 7. Data: 2002-12-11 22:19:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > zadne, nie twoja brocha, ze tak powiem. czy jakis niemiec sie martwi o to
    > czy polacy płacą podatki? ty wykonałes zlecenie, a reszta cie nie
    > interesuje. to na nim ciąży obowiązek

    Chcesz powiedzieć, że w rzeczywistości to jest martwy przepis ?
    I nasz urząd tak to odpuści, nie starając się w zamian dopaść "małego",
    którego ma pod ręką ?

    Pix

  • 8. Data: 2002-12-14 22:55:03
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    urzad przepuszcza i gorsze rzeczy, o jakich nawet nam sie nie sniło. prowadz
    e kilka firm zagranicznych, wiec wiem co mówie....