  • 1. Data: 2002-01-16 23:15:06
    Temat: Wspolpraca z nie VATowecem
    Od: "jacek" <n...@p...com>

    Jak to jest:
    Powiedzmy tak firma (nieVatowiec) sprzedaje produkt za 122 zł)
    Ja chcę o nich to kupić z 20% rabatem i odsprzedać za taką samą
    cenę jak oni.
    Ale chyba muszę to zrobić tak wyliczyć cenę netto - 100 zł i
    odliczyć rabat 20% czyli kupuję od nich za 80 zł i sprzedaję
    za 100 + 22% VAT czyli 122 zł.
    Czy przypadkiem US nie zyskuje podwójnie?
    Prosze o potwierdzenie.
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2002-01-17 08:57:11
    Temat: Re: Wspolpraca z nie VATowecem
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Nie wiem, czy dobrze zrozumiałam, ale jeżeli kupujesz towar od nievatowca za
    cenę 122 zł z 20% rabatem to płacisz za niego 101,67 zł. Oczywiście nie masz
    prawa do odliczenia vatu. Sprzedając ten towar dalej wystawiasz fakturę i
    jako płatnik vat naliczasz ten podatek. Jeśli nie chcesz nic tracić na
    transakcji ale też nic nie zarobić to wartość netto wynosi 101,67 zł + 22%
    vat co daje 124,04 zł. Jeśli ta sprzedaż ma przynieść zysk musisz uzyskać
    znacznie wyższy rabat od dostawcy lub szukać dostawcy - płatnika vat.
    Pozdrawiam Aneta

  • 3. Data: 2002-01-18 21:31:10
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    Użytkownik "jacek" <n...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pozdrawiam,
    > Jacek
    >
    >Firma /nie Vatowiec/ nie placi vatu, vat placisz Ty. To jak sobie
    wykombinowales ten podwojny zysk US? Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-01-21 12:24:12
    Od: "jacek" <n...@p...com>

    > Użytkownik "jacek" <n...@p...com> napisał w wiadomości

    > wykombinowales ten podwojny zysk US? Pozdrawiam

    Może nie podwójny VAT ale ten sam produkt będzie tańszy u nieVATowca
    niż u mnie o 22%.
    Jacek.

  • 5. Data: 2002-01-21 12:33:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "jacek" [...]

    > Może nie podwójny VAT ale ten sam produkt będzie tańszy u nieVATowca
    > niż u mnie o 22%.
    > Jacek.

    A czemu pan tak mysli ?
    Naprawde nie widac podstaw....

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-01-21 16:23:01
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "jacek" [...]
    >+
    >+ > Może nie podwójny VAT ale ten sam produkt będzie tańszy u nieVATowca
    >+ > niż u mnie o 22%.

    ...minus VAT od prowizji, żeby być ścisłym.

    >+ > Jacek.
    >+
    >+ A czemu pan tak mysli ?
    >+ Naprawde nie widac podstaw....

    Widać, widać.

    Jest sobie nieVATowiec - sprzedaje towar X za 100zł "ludziom
    z ulicy".
    Jest sobie VATowiec który postanawia zapośredniczyć - kupując
    u tegoż nieVATowca ów towar i sprzedawać takoż "ludziom z ulicy"
    (tylko innej).
    "Ludź z ulicy" u nieVAtowca płaci 100zł.
    Ile "ludź z ulicy" zapłaci u VATowca, licząc że koszty sprzedaży
    wynoszą 0.01zł (1 grosz) a zysk takoż 0.01zł od sztuki oraz że
    dostaje na początek u nieVATowca upust 0.02zł (dwa grosze) ?

    Nie, współpraca na styku VATowiec-nieVATowiec nie opłaca
    się *w obie strony*. Niestety :(

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-01-22 13:53:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik [...]

    [...]
    > Widać, widać.

    Panie Godfrydzie

    Bie widac podstaw, by byla tansza o 22% (nawet w przyblizeniu)

    A przy sprzedazy VAT-manowi nawet bedzie drozsza

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-01-22 23:21:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jan 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "Gotfryd Smolik [...]
    [...BTW: "ktoś", nie ja, choć się zgadzam...]
    >+ > >+ > Może nie podwójny VAT ale ten sam produkt będzie tańszy u nieVATowca
    >+ > >+ > niż u mnie o 22%.
    >+ [...]
    >+ > >+ A czemu pan tak mysli ?
    >+ > >+ Naprawde nie widac podstaw....
    >+ >
    >+ > Widać, widać.
    >+
    >+ Panie Godfrydzie

    W kwestii formalnej (już zapodawałem): tak głupio wygląda jak
    na grupie mi piszą per Pan... Może jednak...

    >+ Bie widac podstaw, by byla tansza o 22% (nawet w przyblizeniu)

    Wyciąłeś waści cały przykład :(
    I, jak sądzę, założyłeś (a na to NIE WYGLĄDAŁO) że "docelowo"
    towar ma dotrzeć do VATowca; mowa o tym, że jest to towar
    który ma dotrzeć "do ludzi" !

    A z niego wynika prosta rzecz: towar w cenie 100zł/sztuka
    sprzedawany masowo przez nieVATowca "ludziom z ulicy",
    będzie (o ile koszty pośrednictwa - ale również marża
    - będą małe) kosztował u VATowca (który jest pośrednikiem)
    dokładnie 122zł minus VAT od upustu.
    Nie ma siły - jeśli ja jako VATowiec kupię u nie-VATowca
    towar za 100zł i postanowię go odsprzedać, to MUSZĘ
    naliczyć VAT (załóżmy że 22%).
    Tak - czy nie ?
    I nie mogę go odliczyć - bo nie mam od czego, przecież
    kupowany towar NIE ZAWIERAŁ VAT !!
    Tak - czy nie ?

    Więc towar u nieVATowca kosztuje 100zł - dla człowieka
    z ulicy.
    A ten sam towar, sprzedawany przez pośrednika - VATowca
    kosztuje 122 zł ! No a "człowiek z ulicy" VATu sobie
    nie odliczy, choćby się wściekł... :(

    >+ A przy sprzedazy VAT-manowi nawet bedzie drozsza

    ??
    Była mowa o próbie pośrednictwa *przez VATowca*
    w sprzedaży towearu, który dostarcza nieVATowiec.
    Oczywiście, jeśli "towar" jest *dalej* sprzedawany
    VATowcom - to (rak czy nie rak - wsio ryba): KTOŚ
    ten VAT zapłaci (raz, więc jak pośrednik zapłaci
    to "docelowy" już nie musi). Ale TYLKO WTEDY.
    Natomiast pośrednictwo VATmana między nieVATmanami - bądź
    nieVATmanami a "ludem" :) niestety, nie jest wskazane...
    :(
    Narusyj sobie dwu kontrahentów :), VATowego i nieVATowego
    którzy sprzedają sobie "w kółko" towar o wartości
    początkowej 100zł z narzutem (zyskiem) 0,01%.
    Wnioski nie są optymistyczne :(

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-01-28 21:00:04
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Oczywiście, że nie-Vatowiec VAT płaci -> przy swoim zakupie!
    Dżek

  • 10. Data: 2002-01-29 09:47:58
    Temat: Re: Re: Wspolpraca z nie VATowecem
    Od: Hay <r...@w...pl>

    > Oczywiście, że nie-Vatowiec VAT płaci - przy swoim zakupie!
    > Dżek
    >

    > Firma /nie Vatowiec/ nie placi vatu, vat placisz Ty. To jak sobie
    > wykombinowales ten podwojny zysk US?

    chyba chodziło o to, że nabywając towary płaci VAT, którego nie może
    odliczyć, cenę sprzedaży ma wyższą, Ty sprzedajac ten towar tez płacisz VAT
    wiec jest podwojny zysk US.

    Wyglada to tak

    Producent (VAT-owiec) sprzedaje za 100 zł + 22 % VAT ---> posrednik nie
    VAT-owiec nie moze odliczyc 22 zł vatu ale sprzedaje dalej za tą samą cenę
    czyli 122 do nastepnego pośrednika ten jest VAT -owcem dolicza 22% i
    sprzedaje za 122*1,22 finalnemu konsumentowi i w tej sytuacji faktycznie US
    ma ten sam podatek 2 razy.