  • 1. Data: 2002-01-16 20:53:11
    Temat: "zerowy" VAT-7
    Od: "Nawrot" <n...@p...onet.pl>

    Szanowni Grupowicze,

    Zwrocilem sie z prosba do Urzedu Skarbowego o zwolnienie z comiesiecznego
    obowiazku skladania deklaracji podatkowych VAT-7 z powodu zawieszenia
    dzialalnosci gospodarczej (bez wyrejestrowania) na czas nieokreslony i
    wyjazdu za granice kraju.

    Prosba zostala odrzucona z powodu braku uregulowan prawnych (w
    obowiazujacych przepisach podatkowych) uprawniajacych organy podatkowe do
    tego rodzaju okresowych zwolnien.

    Czy ktokolwiek spotkal sie juz z takim problemem i czy odwolanie sie do Izby
    Skarbowej moze przyniesc jakis pozytywny skutek? Jakie argumenty moga
    przemowic do Izby Skarbowej aby uwolnic sie od skladania "zerowej"
    deklaracji VAT-7?

    Dziekuje,
    Pawel

  • 2. Data: 2002-01-16 23:08:33
    Temat: Re: "zerowy" VAT-7
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nawrot" napisał w wiadomości:
> [...]
    > Skarbowej moze przyniesc jakis pozytywny skutek? Jakie argumenty moga
    > przemowic do Izby Skarbowej aby uwolnic sie od skladania "zerowej"

    W tym przypadku stanowisko US jest jak najbardziej prawidłowe ponieważ nie
    ma czegoś takiego jak "zawieszenie działalności". Firma istnieje i prowadzi
    dzialalność a jeśli jej nie prowadzi to jaki jest sens jej istnienia
    (prawdopodobnie takie było założenie ustawodawców). Jednyne co pozostaje to
    wyrejestrowanie firmy.

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-01-16 23:20:46
    Temat: Re: "zerowy" VAT-7 ciąg dalszy
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Tak mi przez myśl przeszło że teoretycznie mozna by było złożyć kilka
    deklaracji VAT-7 z wyprzedzeniem (kwoty oczywiście 0). Kiedyś był chyba na
    grupie wątek z którego wynikało że nie ma przepisu zabraniającego tego.
    A tak swoją drogą jak Tobie udało się zawiesić działalność?

    Serwiz

  • 4. Data: 2002-01-17 07:10:33
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Nie wiem, dlaczego na grupie panuje przekonanie, że nie istnieje coś
    trakiego jak zawieszenie działalności...
    Takie stanowisko podobno zajmuje ZUS, Urząd Skarbowy itd. I owszem, mają
    rację, ale nie do końca. Zawieszenie działalności gospodarczej jak
    najbardziej funkcjonuje, ale:

    1. Nie rodzi żadnych skutków w stosunku do obowiązków podatkowych (w
    szczególności składania deklaracji podatkowych jak w tym przypadku, i to nie
    tylko VAT-7, ale i PIT-5 czy PIT-28). Skoro nie rodzi to żadnych skutków w
    Urzędzie Skarbowym, to urzędnicy zajmują stanowisko, że takie zawieszenie
    nie iestnieje. Ale nawet na druku NIP-1, w dziale C dotyczącym prowadzonej
    działalności, w poz. 56 istnieje miejsce (rodzaj daty) na informację o dacie
    "zawieszenia działalności". I w momencie, gdy podatnik chce zawiesić
    prowadzenie działalności gospodarczej, to tylko w tym miejscu będzie mowa
    właśnie o zawieszeniu.
    2. W ZUSie takie pojęcie nie istnieje, ale istnieje możliwość
    wyrejestrowania z ubezpieczeń bez konieczności wyrejestrowania działalności
    przykładowo w Urzędzie Miasta. Nie ma zawieszenia, ale jest
    wyrejestrowanie - co dla ubezpieczeń rodzi takie same skutki. Na druku ZUS
    ZWUA dokonuje się wyrejstrowania z kodem 140 (zaprzestanie prowadzenia
    działalności gospodarczej). I tylko na styku z ZUS zawieszenie rodzi
    jakiekolwiek skutki - nie płaci się w tym okresie żadnych składek ZUS, bo
    działalności się nie prowadzi. W momencie, gdy odwiesza się prowdzenie
    działalności robi się ZUA (ZZA) i płaci od nowa. Oczywiście inaczej jest gdy
    ma się pracowników, bo to zupełnie inna historia, ale przy działalności
    jednoosobowej (ewentualnie z osobami współpracującymi) nie ma żadnego
    problemu.
    3. W ewidencji działalności gospodarczej nie robi się nic. Wpis nadal
    istnieje.

    Reasumując, w US zawieszenie nie powoduje niczego dla nas - wszystkie
    obowiązki nadal na nas ciążą. Ale to w US ropzpoczyna się proces
    "zawoieszenie" poprzez aktualizację danych na NIP-1. Jedyną korzyścią, ale
    chyba najważniejszą i będącą istotą zawieszenia (bo nie widzę innej) jest
    brak opłacania składek ZUS - poprzez wyrejestrowanie z ubezpieczeń (a nie
    zawieszenie - dlatego panie w ZUSach mówią, że nie można zawiesić
    działalności, a prawie nigdy nie chce im się tłumaczyć że można to zrobić
    poprzez wyrejestrowanie).

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 5. Data: 2002-01-17 15:13:36
    Od: "Nawrot" <n...@p...onet.pl>

    "Serwiz" <r...@g...pl> wrote in message news:a251s7$g6s$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > grupie wątek z którego wynikało że nie ma przepisu zabraniającego tego.
    > A tak swoją drogą jak Tobie udało się zawiesić działalność?

    W Urzedzie Podatkowym mają na to taki papier, wypelnia sie, sklada w
    kancelarii i gotowe, tylko ten vat 7 trzeba placic 0 zł co miesiac :( z zusu
    sie trzeba tez wypisac

  • 6. Data: 2002-01-18 00:59:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Jan 2002 08:10:33 +0100, "Pulsar" <p...@h...pl> wrote:

    >1. Nie rodzi ?adnych skutków w stosunku do obowi?zków podatkowych (w
    >szczególno?ci sk?adania deklaracji podatkowych jak w tym przypadku, i to nie
    >tylko VAT-7, ale i PIT-5 czy PIT-28). Skoro nie rodzi to ?adnych skutków w

    Dzwoniłem do Urzęda i twierdzili, że Pit-5 muszę składać, ale Vat-7
    nie... Szajse, znów mnie okłamali. Czy tam się wogóle ktokolwiek zna
    na czymkolwiek? :-(
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2002-01-18 10:28:26
    Od: "Nawrot" <n...@p...onet.pl>

    > Dzwoniłem do Urzęda i twierdzili, że Pit-5 muszę składać, ale Vat-7
    > nie... Szajse, znów mnie okłamali. Czy tam się wogóle ktokolwiek zna
    > na czymkolwiek? :-(
    > --

    ostatnio jak pisalem jakies pisemko w kancelarii na "parapecie"
    to jest jednak jedna dziedzina na ktorej panie w Urzedzie Skarbowym
    sie znaja - BigBrother

  • 8. Data: 2002-01-18 10:56:13
    Od: "Aleksandra" <a...@3...pl>

    To ja mam jakiś dziwny US - też zamierzam zawiesić działalność i pani
    powiedziała że nie ma obowiązku skladania zerowych VAT7 co mnie bardzo
    ucieszyło:)

    Pozdrawiam
    Aleksandra

  • 9. Data: 2002-01-18 14:45:37
    Od: "Nawrot" <n...@p...onet.pl>

    lepiej to sprawdz, bo potem mogą byc klopoty.

  • 10. Data: 2002-01-18 18:24:36
    Od: <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Skarbowej moze przyniesc jakis pozytywny skutek? Jakie argumenty moga
    > przemowic do Izby Skarbowej aby uwolnic sie od skladania "zerowej"

    Witam. W rozmowach z US spróbuj powołać się na art. 26 ustawy o Vat, zgodnie
    z którym deklarację podatkową dla potrzeb pod. od tow. i usług składa się za
    okresy miesięczne (bądź kwartalne w przypadku niektórych rolników) w
    terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, W KTÓRYM POWSTAŁ
    OBOWIĄZEK PODATKOWY. Wg art. 4 ustawy z 29.08.1997 r Ordynacja podatkowa
    obowiązkiem podatkowym jest nieskonkretyzowana powinność poniesienia
    przymusowego ŚWIADCZENIA PIENIĘŻNEGO w związku z zaistnieniem zdarzenia
    określonego w ustawie.
    Moment powstania obowiązku podatkowego w podatku Vat określa art. 6 ustawy o
    Vat oraz par. 6 rozporządzenia MF z dnia 22.12. 1999 r w sprawie wykonania
    niektórych przepisów ustawy o Vat oraz akcyzowym. W rozporz. określone są
    szczególne, wyjątkowe przypadki, w których obowiązek podatkowy powstaje w
    innym, niż określony w ustawie, momencie.
    Jeśli więc w danym miesiącu nie wystąpiła żadna czynność skutkująca
    powstaniem obowiązku podatkowego (również nie dokonywane były zakupy) -
    deklaracja Vat -7 nie powinna być składana. Urzędy skarbowe różnie
    interpretują przepisy więc dużo tu zależy od dobrej woli urzędników.
    I jeszcze druga możliwość (chociaż pewnie to cię nie urządzi). Ze względu na
    ważne okoliczności możesz zwrócić się do US z wnioskiem o odroczenie terminu
    na podst. art. 48 par.1 pkt 3 (jak zrobić ten paragraf na klawiaturze???)
    Ordynacji podatkowej, który to przepis mówi, że organ podatkowy ze względu
    na ważny interes podatnika, na jego wniosek może odraczać terminy
    przewidziane w przepisach prawa podatkowego. Wniosek taki należy jednak
    złożyć przed datą wymagalnego terminu.
    Życzę wytrwałości w szrankach z US. Aneta