    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wyjazd na delegacje a podatek
    Date: Sat, 15 Feb 2003 19:15:21 +0100

    On Wed, 12 Feb 2003, szpajchel wrote:

    >+ Mam takie male pytanie - jak opodatkowane sa delegacje?

    CZYJE delegacje ?

    >+ Wsrod moich znajomych krazy plotka, ktorej nikt mi nie udokumentowal stosownym
    >+ ozporzadzeniem, ze my (doktoranci na uczelni) bedziemy placic podatek od calej

    Czyli chodzi o pracowników ?
    No to nic się nie zmieniło, AFAIK.
    [...]
    >+ wysokosci 20 zl. Cala kwota, jaka jest mi wyplacana to 100 zl. A teraz sie
    >+ dowiaduje, ze bede placil 20% podatku od tej kwoty - 20 zlotych. Jezeli zas
    >+ bilety beda kosztowaly wiecej, to jeszcze bede musial dolozyc z wlasnej
    >+ kieszeni.

    Chwila. Masz bilety - dostajesz zwrot. To jest koszt uzyskania
    przychodów. Dla pracodawcy.
    Z tego co wiem, to MF miało zamiar uderzyć w delegacje rozliczane
    przez "samodzielnych managerów" oraz *na rzecz* osób realizujących
    "umowy osobiste" (prawdę mówiąc to była najwyraźniej dziura w prze-
    pisach - UO mają po to rozliczanie KUP). Zdawało mi się że częściowo
    się z pomysłu wycofało.
    Niemniej dla pracowników oraz osób prowadzących DG *AFAIK* zmian
    nie ma, jeśli są to krzyczcie !

    >+ Dla mnie sensownym jest, ze powinienem zaplacic podatek od ryczaltu - diety,
    >+ czyli 4 zlote.

    A niby za co ??
    To nie jest zarobek, to nie jest "na jedzenie", to jest za to
    że "na jedzenie" wydasz *więcej niż jedząc w domu* ! No i butów
    pewnie więcej zedrzesz.
    Niezależnie czy kupisz w MC Donaldzie czy przez to że musisz
    sobie specjalny plecaczek (z jedzeniem) spakować ;) to wyjdzie
    cię drożej - i dlatego przyjęto że 19zł można wrzucić w koszt.

    pzdr, Gotfryd