  • 1. Data: 2003-02-12 12:59:31
    Temat: Wyjazd na delegacje a podatek
    Od: "szpajchel" <s...@y...com>

    Mam takie male pytanie - jak opodatkowane sa delegacje?
    Wsrod moich znajomych krazy plotka, ktorej nikt mi nie udokumentowal stosownym

    ozporzadzeniem, ze my (doktoranci na uczelni) bedziemy placic podatek od calej

    woty delegacji. Co mnie sie wydaje bzdura, bo np jade na caly dzien na badania

    terenowe, place za przejazd (bilet) w obie strony 80 zl, dostaje diete w
    wysokosci 20 zl. Cala kwota, jaka jest mi wyplacana to 100 zl. A teraz sie
    dowiaduje, ze bede placil 20% podatku od tej kwoty - 20 zlotych. Jezeli zas
    bilety beda kosztowaly wiecej, to jeszcze bede musial dolozyc z wlasnej
    kieszeni.
    Dla mnie sensownym jest, ze powinienem zaplacic podatek od ryczaltu - diety,
    czyli 4 zlote.
    No wiec jak to jest? moze jest jakies rozporzadzenie lub ustawa, w ktorej to
    wszystko jest wyjasnione. Bo jak na razie to wyglada na to, ze za te
    przyjemnosc, ze mnie beda gryzly meszki i komary, bede musial placic :-(

    Pozdrawiam,
    szpajchel

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-02-15 18:15:21
    Temat: Re: Wyjazd na delegacje a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Feb 2003, szpajchel wrote:

    >+ Mam takie male pytanie - jak opodatkowane sa delegacje?

    CZYJE delegacje ?

    >+ Wsrod moich znajomych krazy plotka, ktorej nikt mi nie udokumentowal stosownym
    >+ ozporzadzeniem, ze my (doktoranci na uczelni) bedziemy placic podatek od calej

    Czyli chodzi o pracowników ?
    No to nic się nie zmieniło, AFAIK.
    [...]
> [...]
    >+ bilety beda kosztowaly wiecej, to jeszcze bede musial dolozyc z wlasnej

    Chwila. Masz bilety - dostajesz zwrot. To jest koszt uzyskania
    przychodów. Dla pracodawcy.
    Z tego co wiem, to MF miało zamiar uderzyć w delegacje rozliczane
    przez "samodzielnych managerów" oraz *na rzecz* osób realizujących
    "umowy osobiste" (prawdę mówiąc to była najwyraźniej dziura w prze-
    pisach - UO mają po to rozliczanie KUP). Zdawało mi się że częściowo
    się z pomysłu wycofało.
    Niemniej dla pracowników oraz osób prowadzących DG *AFAIK* zmian
    nie ma, jeśli są to krzyczcie !

    >+ Dla mnie sensownym jest, ze powinienem zaplacic podatek od ryczaltu - diety,
    >+ czyli 4 zlote.

    A niby za co ??
    To nie jest zarobek, to nie jest "na jedzenie", to jest za to
    że "na jedzenie" wydasz *więcej niż jedząc w domu* ! No i butów
    pewnie więcej zedrzesz.
    Niezależnie czy kupisz w MC Donaldzie czy przez to że musisz
    sobie specjalny plecaczek (z jedzeniem) spakować ;) to wyjdzie
    cię drożej - i dlatego przyjęto że 19zł można wrzucić w koszt.

    pzdr, Gotfryd