  • 1. Data: 2011-07-13 10:20:10
    Temat: Wykup auta po leasingu
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Za miesiąc mogę wykupić leasingowane dotychczas auto za kwotę 500 zł
    netto. Auto będzie miało wtedy 3 lata i wartość realną ok 30 tys.
    Ponieważ jest to pierwszy taki przypadek u nas w firmie więc księgowa ma
    wątpliwości, jak to "ugryźć"?
    Czy po wykupie zaksięgować auto z wartością 500 zł jako ŚT, czy może
    według wartości rynkowej? Co z różnicą wartości rynkowej a ceną wykupu?
    A może jeszcze inaczej? Sprawa dotyczy sp. z o.o. z pełną księgowością.
    Jacek

  • 2. Data: 2011-07-13 11:12:12
    Temat: Re: Wykup auta po leasingu
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 13-07-2011 12:20, Jacek pisze:
> [...]
    > według wartości rynkowej? Co z różnicą wartości rynkowej a ceną wykupu?
    > A może jeszcze inaczej? Sprawa dotyczy sp. z o.o. z pełną księgowością.

    Ratami leasingowymi juz na pewno wartosc poczatkowa samochodu z dnia
    zawarcia umowy pokryles. Jezeli teraz wrzucisz w ST w wartosci rynkowej,
    to tak naprawde zawyzysz koszty o co najmniej te 30tysiecy przez
    amortyzacje.

    Zakladam, ze w PDOP jest tak samo jak w PDOF, ze wartosc poczatkowa
    ustalasz na podstawie ceny nabycia, ktora to w tym wypadku na fakturze
    bedziesz mial w kwocie 500zl.

    --
    Adam