    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wymeldowanie z Polski w 2006 r. a roczny PIT
    Date: Sun, 4 Feb 2007 09:53:43 -0600

    "Renegat" <p...@g...pl> wrote in message
    news:xn0f226pjwy6gz000@news.tpi.pl...
    > Polak od stycznia do września pracował w Polsce na umowę o pracę. W
    > październiku się wymeldował z dotychczasowego miejsca zamieszkania w
    > Polsce i wyjechał do Anglii i tam podjął pracę. W US-ie złożył NIP-3 ze
    > stosowną informacją o miejscu zamieszkania w Anglii. Obywatelstwo nadal
    > ma polskie. I pytanie brzmi, czy musi złożyć rozliczenie roczne w
    > Polsce,

    tak, musi, ponieważ większość roku przebywał w Polsce i w Polsce rozlicza
    się z całości swoich dochodów równiez tych zageanicznych.
    W przyszłym roku jego obowiązkiem będzie rozliczyć się w Anglii z całości
    swoich dochodów (w tym polskich, np odsetek na kontach bankowcyh) a w Polsce
    rozliczy sie tylko z tego co zarobił w Polsce.

    > a jeżeli musi, to czy musi doliczyć wynagrodzenie uzyskane w
    > Anglii? Czy też w całości ma się rozliczać w Anglii? Czytam art. 3 pdof
    > i starą umowę z Anglią
    > i nie mogę dojść do konkretnych wniosków? Ma ktoś podobny przypadek?

    W anglii rozlicza się z Anglii, w Polsce rozlicza się ze wszystkich dochodów
    w tym angielskich z uwzględnieniem umowy o unikaniu podwójnego
    opodatkowania.
    Ta z Anglią została zamineiona na korzystniejszą, więc dochód w Anglii nie
    będzie opodatkowany w Polsce, ale będzie miał wpływ na wyskość podatku do
    zapłacenia od dochodów w Poslce.
    Wypełnia się pit-36.
    Proponuję wizytę u doradcy podatkowego, który to zrobi dobrze.