    From: "Renegat" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wymeldowanie z Polski w 2006 r. a roczny PIT
    Date: Sun, 4 Feb 2007 17:45:14 +0000 (UTC)

    Dnia witek wystukał(a):

    > "Renegat" <p...@g...pl> wrote in message
    >
    > tak, musi, ponieważ większość roku przebywał w Polsce i w Polsce
    > rozlicza się z całości swoich dochodów równiez tych zageanicznych. W
    > przyszłym roku jego obowiązkiem będzie rozliczyć się w Anglii z
    > całości swoich dochodów (w tym polskich, np odsetek na kontach
    > bankowcyh) a w Polsce rozliczy sie tylko z tego co zarobił w Polsce.

    No dobrze, a gdzie jest przepis, uzależniający opodatkowanie w Polsce
    od długości pobytu (w kraju bądź za granicą)? Mówimy oczywiście o
    starych przepisach. Na dzień 31 grudnia 2006 r. pracownik ma miejsce
    zamieszkania w Anglii (co prawda w Polsce zostawił żonę).

    > W anglii rozlicza się z Anglii, w Polsce rozlicza się ze wszystkich
    > dochodów w tym angielskich z uwzględnieniem umowy o unikaniu
    > podwójnego opodatkowania. Ta z Anglią została zamineiona na
    > korzystniejszą, więc dochód w Anglii nie będzie opodatkowany w
    > Polsce, ale będzie miał wpływ na wyskość podatku do zapłacenia od
    > dochodów w Poslce. Wypełnia się pit-36. Proponuję wizytę u doradcy
    > podatkowego, który to zrobi dobrze.

    Jeśli chodzi o nowe przepisy, to sytuacja jest prosta - w analogicznym
    przypadku jak opisany przeze mnie w poście - rozliczałby się w Polsce
    od całości dochodów z wykorzystaniem progresji z wyłączeniem.