  • Data: 2008-01-15 22:35:30
    Temat: Re: Wymiana usługi za towar?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 15 Jan 2008, Wojtek Malina wrote:

    > No nie ;)
    >
    > Tylko ja pytalem,czy US sie do tego nie przyp... li :)

    Zależy *do czego*.
    Już wyjaśniam, co prawdopodobnie podejrzewasz :) bardzo słusznie
    zresztą, tylko chyba ująć nie potrafisz.

    Otóż tego notebooka kupiłeś, pewnie odliczając VAT, prawda?
    I teraz chcesz go *wydać* w roli *zapłaty*.
    A ta zapłata, skoro ten komu go wydajesz nie wystawia f-r, najwyraźniej
    nie jest opodatkowana VAT, prawda?
    No to przeznaczasz go na cel nieopodatkowany.
    I już masz z górki: należy zwrócić VAT odliczony przy nabyciu, oczywiście
    *jeśli* był odliczony (bo notebook mógł z góry być przeznaczony dla
    czynności nieopodatkowanej, a wtedy pewnie wyjdzie że VATu nie należało
    odliczyć, a wiec i nie trzeba zwracać - zastrzegam, że pod tym kątem
    "nowej" ustawy, tej z 2004 :> nie analizowałem, a teraz nie chce mi
    sie czytać bo rano mi intercity ucieknie :>, niemniej pewnie tak zostało).

    Więc jak notebook miał 3500 zł brutto, to należy go wydać (w roli
    zapłaty wartej 3500 zł) oraz odprowadzić VAT *w wysokości odliczonej
    przy zakupie*, żeby jeden z drugim nie wpadł na pomysł że kupi
    notebooka wartego 5500 zł i da "w roli zapłaty wartej 3500 zł" :)
    Jak był zakupiony za 3500 zł to 631 zł "wraca do Skarbu" i wszyscy
    są zadowoleni!

    Poza oczywiście stronami transakcji, które myślały sobie, że obejdą
    VAT który wykonawca dzieła musiałby zapłacić, jakby zamiast kupować
    notebooka za 2868 zł plus VAT dostał go "w roli zapłaty" :P
    *On* musi zapłacić ten VAT! (a zamawiający dzieło odprowadzić go
    do US, z wynagrodzenia wykonawcy).

    pzdr, Gotfryd