    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynagrodzenie członka zarządu
    Date: Thu, 6 Jan 2005 20:53:37 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@liese.tinet.pl

    wiadomości news:

    > Ej, powoli.
    > Powiadasz że zgromadzenie wspólników *jakiejkolwiek* spółki może
    > powołać cię na członka zarządu *bez twojej zgody* ????

    Ale ja mówię o przyznaniu wynagrodzenia - rozbieżnym w czasie z samym
    powołaniem.

    > Umowa jest zawierana w momencia kiedy *oferta* zostaje *zaakceptowana* !
    > (patrz K.C.). Możliwości "cywilne" są dwie:
    > - kandydat na członka zarządu występuje z ofertą i ZW ją akceptuje (przez
    > wybranie)
    > - ZW występuje z ofertą przedstawiając kandydatowi wybór do akceptacji.

    Zejdź już z tego powołania i skup się na wynagrodzeniu.
    Przyjmij że przyznanym dużo później.

    > Nie chce mi się sprawdzać czy KSH dopuszcza drugą możliwość :)

    > No dobrze :)
    > My fault, zastąpić wszędzie (w miejscu "umowy") "ZW" przez
    > "pełnomocnik powołany przez ZW".
    > Nie zmienia to istoty rzeczy :)

    Zmienia.
    Bo jeśli przyjąć że przez pełnomocnika to musi być raczej w formie pisemnej
    i to podpisanej przez pełnomocnika.
    A więc sama uchwała ZW nie spełnia tego warunku.

    > Z faktu że KSH nie reguluje iż do *przyjęcia* funkcji w zarządzie
    > jest konieczna zgoda kandydata :)

    Nie reguluje w ogóle pojęcia "przyjęcie funkcji".
    A więc powołanie to akt jednostronny.

    > Znaczy: muszą w rachubę wchodzić "przepisy ogólne".
    > Nie widzę innych niż K.C....
    > Masz jakiś inny przepis stanowiący że musisz się ZGODZIĆ żeby np.
    > zostać powołany na prezesa Orlenu ? ;)

    Formalnie chyba nie musisz się zgodzić.....
    Ale wtedy nie podpiszesz się pod wnioskiem o zmianę w rejestrze.

    > Pytanie zdaje się kiedyś było na grupie .prawo: ktoś chce ci wcisnąć
    > pieniądze "na siłę"; czy MUSISZ je przyjąć ? ;)

    A czy jak nie odmówisz przyjęcia to podpisałeś umowę zlecenie?
    Czy też może usiłujesz twierdzić że ub. społ. powinno być opłacane nawet bez
    prawa do wynagrodzenia?

    > Być może :)
    > "Kfiatków" w postaci przepisów szczegółowych (np. w UoPDoOF wyłączających
    > umowy "menadzerskie" z umów "wykonywanych osobiście" itp) jest sporo,
    > na jakiś *dobry* opis dlaczego taka umowa (IMO "zlecenie w czystej
    > postaci") nie miałaby być oZUSowana się nie natknąłem

    A natknąłeś się aby była?

    > Zgadza się.
    > Bo pełnomocnik jest właśnie "reprezentatem" - jak posyłasz pełnomocnika
    > do sądu, USu czy gdie tam :) to tak jakbyś *sam* tam poszedł.

    Tyle że w rozumieniu 210 ksh penomocnik to już coś więcej - posiada prawa,
    których Ty sam (Zgromadzenie) nie miałeś.