    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynagrodzenie członka zarządu
    Date: Fri, 7 Jan 2005 00:04:54 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@liese.tinet.pl

    > On Thu, 6 Jan 2005, Cavallino wrote:
    > [...]
    >
    > OK.
    > Nie jest rozbieżne z koncepcją "zlecenia".
    > Z jednej strony - zlecenie może być niedpłatne

    No i jak wtedy z ub. społ.?
    Ile płacimy i od czego?

    > IMHO - w niczym to nie przeszkadza.

    A powstanie obowiązku ubezpieczenia to od kiedy byś datował?
    Data powołania czy przyznania wynagrodzenia?
    Bo jak rozumiem zlecenie IYO jest od początku.

    > Niemożliwe :)

    Jak to nie?
    A jak trudno się z tej broszki wykręcić.... ;-)

    > Fakt, konieczność zawarcia umowy przez pełnomocnika lekko
    > komplikuje sprawę :] - pytaniem jest czy z tego wynika że "powołanie"
    > nie skutkuje umową - czy też że "powołanie" bez zawarcia umowy
    > poprzez pełnomocnika jest nieprawidłowo umocowane :[
    > Nie wiem :]

    IMO powołanie jest ważne, żaden stosunek pracy (lub parapracy tj. umowa typu
    zlecenie czy o dzieło - podlegająca zus), nie został nawiązany - on musi
    zostać wprowadzony i wybrany celowo.

    > Ależ nie.
    > Składka należy się tylko od *wynagrodzenia* z tytuły wykonania zlecenia !

    Nawet przepisy pdof nie traktują tego tak jak zlecenie - koszty uzyskania
    inne tzn. pracownicze w miejsce 19%.

    > Ano prawda.
    > Przyznam że przyjrzawszy się przepisowi trochę mi się on dziwny
    > wydaje :] (ze wzgledu na to co podkreśliłeś).

    I stąd ten wątek - skoro wyroki w obie strony, myślałem że ktoś to ze
    skarbówką przetrenował.