    From: Andrzej Kobylinski <k...@s...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajęcie mieszkania - jak to jest?
    Date: Thu, 29 Jan 2004 13:06:59 +0100

    On Thu, 29 Jan 2004, BaLab wrote:

    > wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > uchwalono
    > Tak, ale sam wiesz ile z tym zamieszania. Do tego nie wszystkie instytucje
    > (elektrownie itd.) się na to godzą. Czasami jest z tym więcej kłopotu, niż
    > cały interes jest warty, stąd ten pomysł jest mało praktyczny.
    > Jeśli jednak koszty ponosi wynajmujący, czyli nie obciąża nimi najemcy, czli
    > nie jest to jego przychód, od którego należy zapłacić podatek.
    > Inna sprawa, że takie podejście oznacza najczęsciej co innego w spisanej
    > umowie, a co innego w rzeczywistości. Bo jaki wynajmujący będzie płacił za
    > telefony najemcy?

    Wynajmuje kawalerke Amerykaninowi za 1000 PLN. Podatek oplacalem
    w formie ryczaltu 8,5% - zaplacilem 1020 zl rocznie. Zakochany
    Amerykanin prowadzil dlugie rozmowy, ale rachunki telefoniczne
    placil regularnie - zwykle 4000 zl miesiecznie. Bylem dzis w US -
    okazalo sie, ze powinienem zaplacic ryczalt od 5000 zl
    miesiecznie (1000 czynszu + 4000 rachunek). Limit stopy 8,5%
    przekraczam w kwietniu, od maja place 20%, czyli
    4 * (5000 * 8,5%) + 8 * (5000 * 20%) = 1700 + 8000 = 9700
    powinienem zaplacic ryczaltu w roku ubieglym.

    A zatem przy czynszu miesiecznym 1000 zarabiam rocznie
    12000 zl, a efektywna stopa procentowa placonego przeze mnie
    podatku wynosi:
    (9700 / 12000) * 100% = 80,8%

    Ciesze sie, ze rachunki nie wynosily 6000 zl, bo musial bym
    zaplacic podatek w wysokosci wyzszej, niz 100%.

    Czy znacie piekniejszy kraj, niz Polska?

    Andrzej Kobylinski