  • 1. Data: 2002-08-04 00:34:19
    Temat: Wynajęcie mieszkania na firmę.
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Czesc.
    Chce wynajac na swoja firme mieszkanie od osoby fizycznej. Co ona musi w tym
    celu zrobic? Chodzi m.in. o to, zeby nie placic VAT-u od wynajmu.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2002-08-05 05:22:18
    Temat: Re: Wynajęcie mieszkania na firmę.
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    tym
    > celu zrobic? Chodzi m.in. o to, zeby nie placic VAT-u od wynajmu.

    musicie podpisać umowę i tak ustalić wysokość czynszu żeby jego łączna
    wartość w roku podatkowym nie przekroczyła progu umożliwiającego wybór
    zwolnienia z VAT

    dobrze gadam ????

    --
    A.S.

  • 3. Data: 2002-08-05 06:30:15
    Od: "buba" <1...@w...pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > musicie podpisać umowę i tak ustalić wysokość czynszu żeby jego łączna
    > wartość w roku podatkowym nie przekroczyła progu umożliwiającego wybór

    bardzo dobrze

  • 4. Data: 2002-08-05 07:25:13
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik buba napisał:
    > Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > bardzo dobrze
    Hmm... dobrze gada powiadasz...
    Żeby nie płacic VATu trzeba *przed* rozpoczęciem wynajmu zrezygnować z
    bycia płatnikiem VAT. Inaczej zostaje się vatowcem z marszu bez
    względu na wysokośc czynszu.
    Swoją droga, żeby wpaść obowiązkowo a VAT (obowiązkowo, nie tam żadna
    możliwośc wyboru - jak się przekroczy próg 38 500zł wyboru nie ma)
    tego czynszu musiałoby być ponad 3200 miesiecznie.
    Ile ma ten lokal? 1000 m kw?

    Oczywiście, jeżeli ta osoba była juz kiedys VATowcem, np. prowadziła
    DG z vatem, to nie ma mozliwości rezygnacji z VAT.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-08-05 07:40:53
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście, jeżeli ta osoba była juz kiedys VATowcem, np. prowadziła
    > DG z vatem, to nie ma mozliwości rezygnacji z VAT.

    oczywiście dobrze gadam ale w uproszczeniu
    - zalozenie bylo, ze osoba osiagajaca przychody z najmunie ma i nie miala
    innej dziailalnosci gospodarczej, a przy jej rejestracji w us zrezygnuje z
    VAT-u

    --
    A.S.

  • 6. Data: 2002-08-05 09:10:03
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście, jeżeli ta osoba była juz kiedys VATowcem, np. prowadziła
    > DG z vatem, to nie ma mozliwości rezygnacji z VAT.

    I to jest wlasnie cala prawda. Choc jak wiecie w ustawie jest blad juz od...
    sam nie pamietam ilu lat.

    Adam

  • 7. Data: 2002-08-09 21:29:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Aug 2002, Adamski wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ I to jest wlasnie cala prawda. Choc jak wiecie w ustawie jest blad juz od...

    Rzecz jaśniej co za błąd masz na myśli ??
    Co do "uVATowienia" to AFAIK kiedyś dawało się "wyjść" a przy
    osotnich dyskusjach o zmianach prawa o przywróceniu prawa
    do powrotu do zwolnienia z VAT również dyskutowano...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-09-18 09:33:42
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Rzecz jaśniej co za błąd masz na myśli ??

    Tzn ze minister nie mial prawa zmieniac nomenkaltury, W ustawie jest
    zapisane ze zwolniony jest wynajem lokali o charakterze mieszkalnym
    stanowiacy wlasnosc wynajmujacego. Z tej definicji wynika ze jesli wynajmuje
    mieszkanie na cele cele firmowe to powinienem byz zwolniony z VAT.

    Adam

  • 9. Data: 2002-09-18 11:32:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adamski napisał:

> [...]
    > stanowiacy wlasnosc wynajmujacego. Z tej definicji wynika ze jesli wynajmuje
    > mieszkanie na cele cele firmowe to powinienem byz zwolniony z VAT.
    W momencie kiedy jest tam prowadzona działalnośc gosp. lokal traci
    charakter mieszkalny.
    Liczy sie stan faktyczny - nikt w nim nie mieszka a jest firma - nie ma
    charakteru mieszkalnego.
    Charakter lokalu zalezy od tego "co w nim siedzi" - sam z siebie jest
    "bezpłciowy".

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-09-18 12:07:19
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > charakteru mieszkalnego.
    > Charakter lokalu zalezy od tego "co w nim siedzi" - sam z siebie jest

    Witaj Maddy, nie wiem czy mnie pamietasz, ale ja Ciebie tak. :)))
    A wracajac do tematu wydaje mi sie ze o charaktererze lokalu swiadczy KOB? A
    nie przeznaczenie. Moze nie mam racji, ale moze mam.

    Adam