eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWynajem powierzchni reklamowej (Internet) › Re: Wynajem powierzchni reklamowej (Internet)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!n
    ews.tpi.pl!not-for-mail
    From: GreGo <N...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajem powierzchni reklamowej (Internet)
    Date: Wed, 04 Jan 2006 16:52:49 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 72
    Message-ID: <dpgr2p$fjh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <dpe3fq$88g$1@nemesis.news.tpi.pl> <dpe3th$88g$2@nemesis.news.tpi.pl>
    <dpfv84$d9u$2@opal.futuro.pl> <dpgnbl$1ej$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dpgog9$5l8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Reply-To: NOSPAM_grego69@USUN_TO_TEZ_op.pl
    NNTP-Posting-Host: 195.116.245.2
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1136390041 15985 195.116.245.2 (4 Jan 2006 15:54:01 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 4 Jan 2006 15:54:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.12) Gecko/20050915
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <dpgog9$5l8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:152753
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > <N...@o...pl> napisal(a):
    >
    >>Podobnie tutaj, wynajalem tylko kawalek strony pod baner
    >>reklamowy. Czy ktos ma sensowne pomysly? W instrukcji serwisu aukcyjnego
    >>jest napisane, ze trzeba im wystawic rachunek (jest generator
    >>rachunkow), wyslac im go, oplacic nalezny podatek. Dwie pierwsze sprawy
    >>to nie problem, problemem jest jak to zarejestrowac w US, ktory druk i
    >>jaki podatek.
    >
    >
    > Ale jak oni to traktują - umowa zlecenie, umowa o dzieło? Podrzuć jakieś
    > linki. Za mało wiemy

    Informacja z och strony:

    "Pamiętaj, aby:

    * wraz z pierwszym rachunkiem przesłać komplet dokumentów:
    - oświadczenie, że nie jest przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów
    ustawy o swobodzie działalności gospodarczej; przykładowa treść
    oświadczenia:

    Ja, niżej podpisany [imię i nazwisko], zamieszkały w [miejscowość], przy
    [ulica, numer domu, numer mieszkania], PESEL [numer pesel]
    oświadczam, że nie jestem przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów ustawy
    o swobodzie działalności gospodarczej.
    [data, podpis]

    - potwierdzenie zarejestrowania Partnera jako podatnika podatku
    od towarów i usług - w przypadku podatników VAT czynnych (ksero decyzji
    o nadaniu numeru NIP i potwierdzenia zarejestrowania jako podatnik
    czynny VAT (formularz VAT-5),
    - lub oświadczenie, że Partner nie jest zarejestrowanym
    podatnikiem VAT czynnym - w przypadku Partnerów zwolnionych z VAT;
    przykładowa treść oświadczenia:

    Ja, niżej podpisany [imię i nazwisko], zamieszkały w [miejscowość], przy
    [ulica, numer domu, numer mieszkania], PESEL [numer pesel]
    oświadczam, że nie jestem zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym.
    [data, podpis]

    * wystawić rachunek dokładnie na sumę, która została wypłacona za
    pomocą formularza "Zarezerwuj kwotę do wypłaty" na stronie Stan konta i
    płatności (w przypadku transferu na konto użytkownika w [NAZWA SERWISU
    AUKCYJNEGO] należy wystawić rachunek na kwotę powiększoną o 20% premii);
    * zadbać o wpisanie prawidłowych danych na rachunku: nazwy firmy
    i/lub imienia i nazwiska, NIP-u, identyfikatora Użytkownika w [NAZWA
    SERWISU AUKCYJNEGO]
    * rachunek wystawić firmie [NAZWA FIRMY] Sp. z o.o. za usługę
    "Najem powierzchni reklamowej za okres miesiąc-rok (nazwa użytkownika :
    xxx)";
    * podać numer konta, na który ma zostać zrealizowany przelew (w
    przypadku wypłaty gotówkowej) lub podać zlecenie (transfer na konto
    użytkownika w [NAZWA SERWISU AUKCYJNEGO] lub zamiana na punkty PayBACK);
    * wysłać oryginał rachunku listem poleconym na adres:

    [TU NAZWA I DANE ICH FIRMY]

    * zapłacić należny podatek od otrzymanej kwoty (kwota jest kwotą
    brutto).


    Przy zachowaniu powyższych zasad, pieniądze zostaną przekazane w ciągu
    21 dni roboczych od daty otrzymania rachunku (w przypadku wypłaty
    gotówkowej) lub 5 dni roboczych (w przypadku wypłaty bezgotówkowej)."

    ====================================================
    ===================
    I tyle. Zaplacic nalezny podatek... ale jak i jaki? Nic nie podaja... :-(
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1