  • 1. Data: 2006-01-03 14:57:56
    Temat: Wynajem powierzchni reklamowej (Internet)
    Od: GreGo <N...@o...pl>

    Witam,
    Po zmianach w programie partnerskim jednego z serwisów aukcyjnych przy
    wypłacie pieniędzy należy wystawiać im rachunek i opłacać podatek.
    Rachunek mogę sobie wydrukować od nich ze strony, ale co dalej mam zrobić?
    Nie bardzo wiem jaki formularz wypełnić.
    Czy ktoś może mi pomóc?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2006-01-03 15:05:16
    Temat: Re: Wynajem powierzchni reklamowej (Internet)
    Od: GreGo <N...@o...pl>

    Użytkownik GreGo napisał:

> [...]
    > Rachunek mogę sobie wydrukować od nich ze strony, ale co dalej mam zrobić?
    > Nie bardzo wiem jaki formularz wypełnić.

    Zapomniałem dodać: nie prowadzę działalności gospodarczej.

  • 3. Data: 2006-01-03 20:04:01
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "GreGo" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik GreGo napisał:
    >
    > Zapomniałem dodać: nie prowadzę działalności gospodarczej.

    No i tu jest pies pogrzebany...

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 4. Data: 2006-01-04 07:59:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    GreGo wrote:

    > Zapomniałem dodać: nie prowadzę działalności gospodarczej.

    A jesteś pewien? Być może tylko "nie zarejestrowałeś prowadzonej
    działalności gospodarczej"

  • 5. Data: 2006-01-04 14:49:18
    Od: GreGo <N...@o...pl>

    Użytkownik jureq napisał:

    > A jesteś pewien? Być może tylko "nie zarejestrowałeś prowadzonej
    > działalności gospodarczej"

    Jestem pewien, ze nie prowadze dzialalnosci.
    Czy wynajecie np. kawalka plotu pod reklame to jest prowadzenie
    dzialalnosci? Podobnie tutaj, wynajalem tylko kawalek strony pod baner
    reklamowy. Czy ktos ma sensowne pomysly? W instrukcji serwisu aukcyjnego
    jest napisane, ze trzeba im wystawic rachunek (jest generator
    rachunkow), wyslac im go, oplacic nalezny podatek. Dwie pierwsze sprawy
    to nie problem, problemem jest jak to zarejestrowac w US, ktory druk i
    jaki podatek.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 6. Data: 2006-01-04 15:10:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <N...@o...pl> napisal(a):
> [...]
    > rachunkow), wyslac im go, oplacic nalezny podatek. Dwie pierwsze sprawy
    > to nie problem, problemem jest jak to zarejestrowac w US, ktory druk i

    Ale jak oni to traktują - umowa zlecenie, umowa o dzieło? Podrzuć jakieś
    linki. Za mało wiemy
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 7. Data: 2006-01-04 15:52:49
    Od: GreGo <N...@o...pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Ale jak oni to traktują - umowa zlecenie, umowa o dzieło? Podrzuć jakieś
    > linki. Za mało wiemy

    Informacja z och strony:

    "Pamiętaj, aby:

    * wraz z pierwszym rachunkiem przesłać komplet dokumentów:
    - oświadczenie, że nie jest przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów
    ustawy o swobodzie działalności gospodarczej; przykładowa treść
    oświadczenia:

    Ja, niżej podpisany [imię i nazwisko], zamieszkały w [miejscowość], przy
    [ulica, numer domu, numer mieszkania], PESEL [numer pesel]
    oświadczam, że nie jestem przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów ustawy
    o swobodzie działalności gospodarczej.
    [data, podpis]

    - potwierdzenie zarejestrowania Partnera jako podatnika podatku
    od towarów i usług - w przypadku podatników VAT czynnych (ksero decyzji
    o nadaniu numeru NIP i potwierdzenia zarejestrowania jako podatnik
    czynny VAT (formularz VAT-5),
    - lub oświadczenie, że Partner nie jest zarejestrowanym
    podatnikiem VAT czynnym - w przypadku Partnerów zwolnionych z VAT;
    przykładowa treść oświadczenia:

    Ja, niżej podpisany [imię i nazwisko], zamieszkały w [miejscowość], przy
    [ulica, numer domu, numer mieszkania], PESEL [numer pesel]
    oświadczam, że nie jestem zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym.
    [data, podpis]

    * wystawić rachunek dokładnie na sumę, która została wypłacona za
    pomocą formularza "Zarezerwuj kwotę do wypłaty" na stronie Stan konta i
    płatności (w przypadku transferu na konto użytkownika w [NAZWA SERWISU
    AUKCYJNEGO] należy wystawić rachunek na kwotę powiększoną o 20% premii);
    * zadbać o wpisanie prawidłowych danych na rachunku: nazwy firmy
    i/lub imienia i nazwiska, NIP-u, identyfikatora Użytkownika w [NAZWA
    SERWISU AUKCYJNEGO]
    * rachunek wystawić firmie [NAZWA FIRMY] Sp. z o.o. za usługę
    "Najem powierzchni reklamowej za okres miesiąc-rok (nazwa użytkownika :
    xxx)";
    * podać numer konta, na który ma zostać zrealizowany przelew (w
    przypadku wypłaty gotówkowej) lub podać zlecenie (transfer na konto
    użytkownika w [NAZWA SERWISU AUKCYJNEGO] lub zamiana na punkty PayBACK);
    * wysłać oryginał rachunku listem poleconym na adres:

    [TU NAZWA I DANE ICH FIRMY]

    * zapłacić należny podatek od otrzymanej kwoty (kwota jest kwotą
    brutto).

    Przy zachowaniu powyższych zasad, pieniądze zostaną przekazane w ciągu
    21 dni roboczych od daty otrzymania rachunku (w przypadku wypłaty
    gotówkowej) lub 5 dni roboczych (w przypadku wypłaty bezgotówkowej)."

    I tyle. Zaplacic nalezny podatek... ale jak i jaki? Nic nie podaja... :-(
    Pozdrawiam,
    Grzegorz