    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajem - ryczałt czy ogólne?
    Date: Sat, 20 Jan 2007 07:54:29 +0100

    On Thu, 18 Jan 2007, oluszyn wrote:

    > W 2007 obok wyżej wspomnianego pomieszczenia chcemy także wynająć 2
    > mieszkania znajdujące sie w tym samym budynku. Całość za około 1300
    > miesięcznie więc przy ryczałcie mieścimy się w 8,5 %. Z tym, że chcemy wydac
    > całą sumę (+dochód z 2006) otrzymywaną z wynajmu na remont, więc zastanawiam
    > sie nad tym aby przejść na warunki ogólne.W związku z czym mam pare pytań.
    >
    > 1. Czy możemy sobie odpisać od podatku koszty remontów, konkretnie co możemy
    > odpisać, czy też wszystko?

    Jeśli to jest *remont* a nie *ulepszenie*...
    Zajrzyj do archiwum:
    http://groups.google.pl/groups/search?num=100&q=grou
    p%3A*.podatki+remont+ulepszenie
    ...aby obczaić istotę różnicy.

    > Dodatkowo jeszcze ewelacja(ocieplanie).

    Na mój nos to będzie wzorcowy przykład "ulepszenia" :)
    To że zarówno budowlaniec powie "remont" (bo przepisy budowlane stanowią
    że to jest remont) jak i potocznie tak się mówi, nie znaczy ze podatkowo
    mamy do czynienia z "przywróceniem do stanu początkowego".

    > 2. Rozliczamy się wtedy dalej jako osoby fizyczne? tak chce się upewnić.

    No jak nie założyliście spółki-osoby prawnej... :)
    Rozumiem że z okazji wynajmu na cele gospodarcze świadomie prowadzicie
    uproszczoną ewidencję VAT? Taki wynajem nie jest zwolniony przedmiotowo,
    IMO podlega przymusowi ewidencyjnemu VAT.
    Dobrze gadam?

    pzdr, Gotfryd