    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajmowane mieszkanie a DG
    Date: Wed, 14 May 2008 11:05:58 +0200

    On Wed, 14 May 2008, Piotrek wrote:

    > A dlaczego uważasz , że nie :-)

    Nie pasuje mi do rozumienia "części", takiego typowo słownikowego.
    Jak ktoś Ci powie "część samochodu", to masz na myśli błotnik,
    kierownicę, koło - czy też "pół metra blachy wykrojone gdzieś z dachu"?
    W końcu też "część", nie? :) - a IMO do pojęcia "części" nijak nie
    pasuje.
    No a skoro w ustawie wewnętrznej definicji nie ma (ew. może być
    w innej ustawie, ale nie znam się i nie znam, może gdzieś jest to
    poproszę o wskazanie), to pozostałoby traktować "słownikowo".

    > Podatek od nieruchomości w przypadku budynków jest płacony od m2 powierzchni
    > użytkowej.

    ...a VAT od części samochodowych od złotówki ceny netto. Co nijak nie
    uprawnia do uznawania złotówek za części samochodowe. Ani kilogramów
    metalu użytych na owe części (za części), żeby nie było że mierzysz
    konkret a usiłuję porównywać z abstrakcją.
    Czyli to co chcę wziąć za przykład: "kilo miedzi zużyte na samochód
    nie jest częścią samochodową", nawet jeśli można wskazać, w której części
    się znajduje.
    Ażeby określić "część", trzeba mieć do czynienia z wyodrębnionym (no,
    powiedzmy: "wyodrębnialnym") elementem!

    > Jeśli część tej powierzchni jest przeznaczona na DG, to od tej
    > części płacisz inną stawkę.

    O nie. NIE PŁACĘ :O, sugestii że lepiej wiesz co ja płacę a czego nie
    płacę nie przyjmuję do wiadomości :D
    Pomieszczenie ma charakter mieszkalny, część "DG" nie jest wydzielona.
    Nie płacę.

    > Z tym oddzieleniem / wydzieleniem to być może pomyliło Ci się z samą
    > definicją budynku (z prawa budowlanego):

    A jaka jest definicja "części"? Tak w ogóle?

    pzdr, Gotfryd