  • 1. Data: 2005-12-01 09:44:30
    Temat: Wypłata w grudniu - zaokrąglenie podatku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Czy ktoś ostatecznie zna odpowiedź jak płatnik ma zaokraglac podatek od
    pensji za listopad płaconej w grudniu? Do 10 gr czy 1 zł?

  • 2. Data: 2005-12-01 11:57:31
    Temat: Re: Wypłata w grudniu - zaokrąglenie podatku
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Czy ktoś ostatecznie zna odpowiedź jak płatnik ma zaokraglac podatek od
    > pensji za listopad płaconej w grudniu? Do 10 gr czy 1 zł?

    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=144&id=47914

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-12-01 12:12:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    my way wrote:

    > http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=144&id=47914

    To niestety nie jest odpowiedź. Tam po prostu powtarzają to co w
    ustawie. Jest oczywiste, że wypełniając w styczniu deklarację za
    grudzień trzeba będzie zaokrąglić do 1 zł. Tylko, że ten przepis
    zacznie obowiązywać dopiero od 1 stycznia i w tej chwili przy naliczniu
    i wypłącie pensji są dwie możliwości:
    1. zaokrąglić do 10 gr - kwota podatku odliczona będzie inna niż
    wykazana w PIT i wpłacona do US.
    2. zaokraglić do 1 zł - kwoty będą OK, ale zokrąglenie będzie niezgodne
    z obecnie obowiązującym prawem

  • 4. Data: 2005-12-01 13:33:08
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/1/2005 1:12 PM, Użytkownik jureq napisał:

> [...]
    > wykazana w PIT i wpłacona do US.
    > 2. zaokraglić do 1 zł - kwoty będą OK, ale zokrąglenie będzie niezgodne

    Wynagrodzenia grudniowe wypłacone w styczniu z punktu widzenia podatku
    dochodowego od osób fizycznych są traktowane jako osiągnięte już w nowym
    roku podatkowym w związku z tym wykazać je trzeba będzie w PIT rocznym
    za rok 2006, w PIT-4 za styczeń 2006 i naliczyć stosując nowe zasady
    zaokrąglania.
    Co do wynagrodzeń listopadowych wypłacanych w grudniu o którym była mowa
    w pierwotnym poście chyba nie ma wątpliwości?

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2005-12-01 16:50:47
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    jureq napisał(a):

    > To niestety nie jest odpowiedź. Tam po prostu powtarzają to co w
    > ustawie. Jest oczywiste, że wypełniając w styczniu deklarację za
    > grudzień trzeba będzie zaokrąglić do 1 zł.

    Kiedy skladasz deklarację za listopad? W grudniu. Czyli stosujesz
    dotychczasowe sposoby zaokrąglania.

> [...]
    > i wypłącie pensji są dwie możliwości:
    > 1. zaokrąglić do 10 gr - kwota podatku odliczona będzie inna niż

    dla deklaracji skladanej w grudniu.

    > 2. zaokraglić do 1 zł - kwoty będą OK, ale zokrąglenie będzie niezgodne
    > z obecnie obowiązującym prawem

    dla deklaracji składanej po 1 stycznia 2006.

    M.

  • 6. Data: 2005-12-01 17:58:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Dec 2005, jureq wrote:

    > To niestety nie jest odpowiedź.

    +++ cytat +++
    Wobec powyższego nowe zasady zaokršglania powinny być stosowane:
    1) do wszystkich deklaracji (korekt deklaracji) składanych
    po dniu 1 stycznia 2006r., dotyczšcych zobowišzań, których
    termin płatnoœci upływa po tym dniu,
    --- koniec ---

    Wniosek: przed tym terminem NIE powinny być używane.

    > 1. zaokrąglić do 10 gr - kwota podatku odliczona będzie inna niż
    > wykazana w PIT i wpłacona do US.

    Najwyraźniej....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-12-02 07:38:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Kiedy skladasz deklarację za listopad? W grudniu. Czyli stosujesz
    > dotychczasowe sposoby zaokrąglania.

    Napisałem w pierszym poście wyraźnie. Chodzi o pensję za listopad
    płatną w grudniu. I deklaracja składana będzie w styczniu.

    > Tylko, że ten przepis
    >
    > dla deklaracji skladanej w grudniu.

    Tu nie ma wątpliwości

    > dla deklaracji składanej po 1 stycznia 2006.

    I o to chodzi: deklaracja jest składana w styczniu, ale podatek trzeba
    pracownikowi naliczyć i potrącić z pensji w grudniu - zanim zacznie
    obowiązywać nowelizacja ustawy. Wiadomo jak wypełnić deklarację, nie
    wiem jak należy to naliczyć pracownikowi.

  • 8. Data: 2005-12-02 07:45:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > termin płatnoœci upływa po tym dniu,
    > --- koniec ---
    >
    > Wniosek: przed tym terminem NIE powinny być używane.

    Przypominam, że chodzi mi o pensję za listopad płatną 10 grudnia.
    Deklaracja zostanie wysłana w styczniu. W styczniu upływa też termin
    płatności zaliczki na PDoF. I co ma zrobić pracodawca jeśli z
    naliczenia (z zaokrągleniem do 10 gr.) wyjdzie inna kwota niż na
    deklaracji (z zaokrągleniem do 1zł)? Przywłaszczyć sobie różnicę lub
    dopłacić?

  • 9. Data: 2005-12-02 10:58:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    jureq napisał(a):

> [...]
    > obowiązywać nowelizacja ustawy. Wiadomo jak wypełnić deklarację, nie
    > wiem jak należy to naliczyć pracownikowi.

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_051202/p
    rawo/prawo_a_4.html

    M.

  • 10. Data: 2005-12-02 11:03:50
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dmotmb$iqc$1@opal.futuro.pl>,
    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

> [...]
    > obowiązywać nowelizacja ustawy. Wiadomo jak wypełnić deklarację, nie
    > wiem jak należy to naliczyć pracownikowi.

    A nie da się ominąć problemu składając deklarację również w grudniu?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.