    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Date: Wed, 18 Feb 2009 08:00:36 +0100

    Piotrek pisze:

    > A z tym się zgodzę, jednakowoż wątkotwórca pisał o przelewach na
    > rachunek niezwiązany z DG.
    >
    > Jak rozumiem sytuacja dotyczy stanu obecnego, tak więc zdanie "Jednak w
    > tej sytuacji ani nie zapłacił on podatku od dochodu (odsetek)" IMHO nie
    > jest prawdziwe.

    Ale pobieranie belki nie ma tu znaczenia. Jeśli US wykaże, że rachunek
    prywatny był wykorzystywany do DG, to pomimo belki odsetki będą
    przychodem. Według mnie można przelewać bez ograniczeń, niemniej jednak
    poprzednik pisał, że były sytuacje, kiedy konkretna kwota (np. zaliczka)
    była uznawana za kwotę w DG, bez względu na to na jakim koncie się
    znajdowała. To bardzo niebezpieczny precedens i w dalszej dyskusji warto
    byłoby posłużyć się konkretną interpretacją, czy wyrokiem.

    --
    Liwiusz