  • 1. Data: 2009-02-11 07:36:11
    Temat: Wypłata z DG na prywatny
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Witam,

    Pewien przedsiębiorca właśnie przystępuje do comiesięcznej wypłaty z
    rachunku firmowego DG na rachunek prywatny tegoż przedsiębiorcy.

    Czy takie przelewy trzeba jakoś w szczególny sposób rejestrować w
    księgach? Czy wystarczy zrobić sobie przelew i US nie będzie z tym miał
    żadnych problemów?

    Czy przelew można zatytuować np. "pobory"?

    Pozdrawiam,
    BB

  • 2. Data: 2009-02-11 07:41:58
    Temat: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 08:36:11 +0100, Bad Behaviour napisał(a):

> [...]
    > żadnych problemów?
    >
    > Czy przelew można zatytuować np. "pobory"?

    A co to za pobory? :)
    Jeżeli to osoba fizyczna prowadząca DG - to przecież jej majątek, w jakim
    celu ma NIBY sobie wypłacać "pobory"?

  • 3. Data: 2009-02-11 07:43:24
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Herald wrote:
    > A co to za pobory? :)
    > Jeżeli to osoba fizyczna prowadząca DG - to przecież jej majątek, w jakim
    > celu ma NIBY sobie wypłacać "pobory"?

    Co to cam wpisać, żeby czerwone ryjki się nie przyczepiły?

  • 4. Data: 2009-02-11 07:44:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-02-2009 o 08:43:24 Bad Behaviour <b...@b...co.nz> napisał(a):

    > Co to cam wpisać, żeby czerwone ryjki się nie przyczepiły?

    "Na kawę"

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-02-11 07:50:32
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Tomek wrote:

    > "Na kawę"

    Wpiszę "na wódkę". W razie czego nie będą mogli z czego ściągnąć, bo
    powiem, że przepiłem (chociaż w sumie na kawę też można przepić).

  • 6. Data: 2009-02-11 08:30:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    > Czy takie przelewy trzeba jakoś w szczególny sposób rejestrować w
    > księgach? Czy wystarczy zrobić sobie przelew i US nie będzie z tym miał

    A prowadzi Pełną Księgowość czy może KPiR (lub coś jeszcze prostszego)?
    W każdym wypadku ma prawo zrobić taki przelew. Ale przy PK musi go
    zarejestrować, w pozostałych wypadkach nie.

  • 7. Data: 2009-02-11 09:20:13
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 08:43:24 +0100, Bad Behaviour napisał(a):

    > Co to cam wpisać, żeby czerwone ryjki się nie przyczepiły?

    Jeżeli już musisz wpisywać tytuł przelewu wpisz proste i skuteczne:
    "zasilenie rachunku" :)

  • 8. Data: 2009-02-11 14:29:51
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    jureq wrote:
    > A prowadzi Pełną Księgowość czy może KPiR (lub coś jeszcze prostszego)?
    > W każdym wypadku ma prawo zrobić taki przelew. Ale przy PK musi go
    > zarejestrować, w pozostałych wypadkach nie.

    Prowadzi KPiR.

  • 9. Data: 2009-02-11 15:13:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Bad Behaviour" <b...@b...co.nz> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Pewien przedsiębiorca właśnie przystępuje do comiesięcznej wypłaty z
    > rachunku firmowego DG na rachunek prywatny tegoż przedsiębiorcy.

    Poza tym takie wyplaty mozna sobie robic nawet co 5 minut.
    Ja to zazwyczaj tytuluje "Realizacja zyskow" - no i oczywiscienigdzie sie
    tego nie ksieguje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-02-11 15:55:53
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

> [...]
    >
    > Poza tym takie wyplaty mozna sobie robic nawet co 5 minut.
    > Ja to zazwyczaj tytuluje "Realizacja zyskow" - no i oczywiscienigdzie sie

    To raczej koszty uzyskania przychodu: "dokarmianie właściciela"

    ;-)

    Tomy M.