    From: "p47" <p...@b...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Date: Wed, 18 Feb 2009 14:36:27 +0100

    news:gngbmk$hge$1@news.onet.pl...

    > Ale pobieranie belki nie ma tu znaczenia. Jeśli US wykaże, że rachunek
    > prywatny był wykorzystywany do DG, to pomimo belki odsetki będą
    > przychodem. Według mnie można przelewać bez ograniczeń, niemniej jednak
    > poprzednik pisał, że były sytuacje, kiedy konkretna kwota (np. zaliczka)
    > była uznawana za kwotę w DG, bez względu na to na jakim koncie się
    > znajdowała. To bardzo niebezpieczny precedens i w dalszej dyskusji warto
    > byłoby posłużyć się konkretną interpretacją, czy wyrokiem.

    Pieniądze na rachunku firmowym mogą w zasadzie pochodzic z 2 źródeł:
    1. wpłata od kontrahenta
    2. wpłata własna właściciela firmy

    Ad 1. Są to niewatpliwie srodki finansowe związane z DG i generowane przez
    nie odsetki to też MSZ niewatpliwie przychód firmy, a zatem nie ma
    najmniejszego powodu, aby zwolniony był z takiego samego opodatkowania, jak
    pozostałe przychody firmy. A zatem wycofywanie ich na konto prywatne, gdzie
    temu opodatkowaniu nie podlegają (nie ma znaczenia, ze podlegac tam mogą
    INNEJ formie opodatkowania, np. Belki) jest niezgodne z przepisami
    Ad 2. Pieniądz jest MSZ takim samym srodkiem majątkowym, jak pozostałe
    składniki służące do DG. Skoro nie można ot tak sobie, bez zachowania
    odpowiedniej procedury wycofac do uzytkowania prywatnego przekazanego
    wczesniej do DG np. samochodu czy maszyny (przeciez tez stanowiącego
    własność właściciela to dlaczego miałoby to ograniczenie nie dotyczyć
    pieniądza?

    p47

    p47